donderdag 12 juni 2014

Retreat

Al enkele weken heb ik voor mezelf het besluit genomen dat de halve triathlon in Keulen op 7 september halen moeilijk zal worden. Voorbereidingstijd had ik nog voldoende. Het zou veel inspanning vergen, maar ik zou het doorspartelen. Alleen, ik had geen zin om mezelf terug te gaan pushen. Neen, niet nu en niet opnieuw. Ik gooi de handdoek in de ring.

Na het lezen van de kleine letters bij de annuleringsvoorwaarden stond ik opnieuw met de rug tegen de muur:
* iets gebroken of ernstige verwondingen - niet van toepassing
* ernstige ziekte zoals kanker, etc... - niet van toepassing
* overlijden van directe familie  - niet van toepassing
en daar bovenop de specifieke vermelding dat het annuleren omwille van het feit dat je fysiek niet voorbereid bent, niet als een geldige reden wordt aanvaard. Goed gezien van die mannen, sluit maar een annuleringsverzekering af maar je kan niet annuleren...eat this.

Lichtpuntje is wel dat, indien je niet wenst deel te nemen en hen hiervan op de hoogte brengt, je automatisch voor het volgende jaar bent ingeschreven. Een second chance krijg je dan gelukkig wel.

Ik kon altijd naar de dokter lopen en wel iets faken maar hey, that's not me. Daar doe ik niet aan mee. Dus gooi ik mijn startbewijs online....dus wie interesse heeft, gil.

Verder heb ik mijn lijn dan maar helemaal doorgetrokken tot 31 december 2014: geen wedstrijden of doelen staan gepland. You gotta know when to back down. Dit jaar is het jaar van de retreat, de zen, de rust geven aan het lichaam en het vechten tegen de kilo's. Want pauzeren met sporten is zoals stoppen met roken. Je krijgt ze kado, gratis en voor niets.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten