vrijdag 15 augustus 2014

Zeil je voor het eerst...

Wat een super leuke maand juli hebben we achter de rug. Zo veel gedaan, beleefd en dus ook zo veel al genoten.

Toen de kids op scoutskamp waren, zijn we gaan fietsen niet ver van hen. We logeerden in Hotel Les Ecoliers, een aanrader. Het was een week van onophoudelijk regenen maar toen we aankwamen in Cherain op woensdagavond, stopte het...en dit tot we vertrokken zondagavond. Ik wil hier niets mee zeggen maar het is wel zo: men heeft het weer dat men verdient.
Zonnecrême werd overvloedig gesmeerd en het fietsen in de zwoele temperatuur deed deugd. De eerste dag deden we een prachtige tocht van 60km en op vrijdag eentje van bijna 50km. Ik moest bij het klimmen de duimen leggen voor Sofie. 
Op de bezoekdag van de scouts kreeg ik 2 zakken vuile was mee. Rara van wie welke zak is....Op vrijdagavond vervoegden de Vossen, oud-scouts Lede ons. De sfeer was snel even zwoel als de temperatuur buiten. De volgende 2 dagen maakten we stevige wandelingen. Het was een fantastisch begin van de maand juli!

Door de zachte winter en het stralende weer de voorbije weken was het redelijk kalm in de winkel. Ik mocht van mijn baas wat onbetaald verlof opnemen. Zo was ik elke donderdag en vrijdag thuis en van 17 juli tot 1 augustus volledig. ZALIG!

Midden juli trakteerde mijn moeder alle kleinkinderen op een weekendje Disneyland Parijs. Zij is 72 jaar, je kan haar toch niet alleen laten gaan met 6 kleinkinderen?! Dus mijn schoonzus en ik hebben haar bijgestaan. Mijn zus had het vervoer geregeld: zij ging met vrienden naar de Champagnestreek en we mochten mee op hun bus. De vrouwen in onze familie hebben duidelijk steeds een goede oplossing in petto als het is om weg te gaan. Gerda en haar 2 dochters gingen ook met ons mee en zo waren wij met 12 - 4 vrouwen en 8 tieners.
Het waren 2 goedgevulde warme (35° en meer) dagen vol plezier, lachen en genieten. De durvers sleurden mij in allerlei dingen mee. Man, ik heb zo'n bang gehad in de dingen en de kids kwame niet bij van het lachen als ik bleekjes en met opengesperde ogen uit die bakjes strompelde. Niet mijn ding!

Na het weekendje Parijs was er het zeilen op de Nieuwdonk in Berlare bij onze club Nievdonckse Watersportverening. Wat zalig zo alle dagen buiten kunnen lopen, plonske doen, aperitiefke drinken, babbelkes doen en de kinderen zien genieten met volle teugen. Dit is een club met een ziel en een groot hart!

Voor Chris zijn verjaardag heb ik de oude surfplank van zijn broer helemaal in orde gezet. Hij had nog een dagje verlof staan en heeft ze grondig uitgetest. Hij is rond 10u er mee op het water gegaan en dit tot 17u. Enkel het middageten kon hem er eventjes afhalen. Ik pimpte ook onze grote remorque voor het botenvervoer en de strandkar die we gered hebben van de schroothoop. Dat ding is mega zwaar maar het is voorlopig ons gerief.

En Paul die heeft me elke dag meegenomen in zijn meermansboot. Ik mocht zijn Fokkemaatje spelen en kreeg buiten de giek een paar keer tegen mijn hoofd ook de zeilbeginselen. We zijn een goed team samen. We kunnen kapseizen als de beste!
Aansluitend op de zeilweek was er de zomerhappening van de club. Dit was een weekend leven door jong en oud samen in en rond de Nieuwdonk. We deden allerlei spelletjes. Hier 'zeilde' ik voor het eerst alleen in zo'n optimistje. Het ging relatief ok maar hield er wel een gekneusd kraakbeen aan mijn oor en een mega buil  aan over. Dit zal de week er na alle kleuren van de regenboog krijgen. 's Avonds was er een BBQ en we overnachtten in tenten. Zondag eerst een wandeling na het uitgebreid ontbijt en dan terug een hele dag het water op. Heerlijk!
Dinsdag 29 juli voerde ik Noor naar Tielt. Zij vertrok voor een weekje naar Duitsland met Kazou op avonturenkamp. Manu en ik vulden onze dagen met straatloperij, bootje testen en kopen en in festivalmodus te komen. Ik sloot mijn vakantiemaand juli af op een spetterende manier: Rock Lede. Vrijdag handje helpen op de kinderdisco en zaterdag zelf de beentjes laten swingen. Zondag was mijn kaars uit en het was niet van den drank! Dus dat werd een dag luieren. Maandag immers terug gaan werken....hmmm...waar was dat nu weer?

De maand juli is een uit de lucht gevallen geschenk vol prachtige zonnige dagen geweest. Het is de eerste keer in mijn leven dat ik zo'n vakantie gehad heb. Dank u baas...ik zal in ruil deze winter keihard, maar dan ook keihard werken!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten