woensdag 22 april 2015

Zon, zee, zeilers

Zaterdagmorgen ben ik met Noor en de boten vertrokken voor de zeilstage in Oostende. De komende 4 dagen zullen wij vertoeven aan de Surfclub Inside Oostende: zij in haar boot en ik roerend in de kookpotten. Samen met Carla, voorzitster van de Spirouclass en ook zeilmama, gaan we er voor zorgen dat er 27 magen goed gevuld zijn. Het weer belooft mee te werken (toch voor alle zekerheid de hulp van de noveenkaars gebruikt) en die bende zeilertjes zijn top-kinderen, dus fun is gegarandeerd.
De eerste 2 dagen waren behoorlijk winderig. Ze hebben hard moeten vechten. In de keuken was het op volle toeren draaien want het was echt een uitgehongerde bende. Liters soep, kilo's vol-au-vent, karrenvracht saucissen, massa spaghetti en zo veel meer hebben ze naar binnen gespeeld.
Op zondag kreeg ik een onverwachtse bezoekje van mijn zus en vervoegde Manu ons, die kwam terug van skireis met school. Na een goede slaap heeft de papa hem doorgevoerd naar Oostende. Daarna volgden nog 2 dagen met perfect zeilweer. 's Avonds werden getrakteerd op prachtige zonsondergangen.
Zalig was het daar. Ik wou dat deze dingen, zo tussen die spontane en grappige jeugd hangen, nooit stopten. Mario had zijn zelfgebouwde kano van 6m mee. Het zou de eerste keer zijn dat deze ter water gelaten wordt. Gelukkig had ik mijn neopreenpak mee en mocht ik hem assisteren hierin. Zo deden we met ons tweetjes de bevoorrading om 15u30 op het water aan de zeilers. Ook de kinderen mochten zich 's avonds na het avondeten uitleven met de kano op het water.


Ook ben ik er, zoals beloofd aan mezelf, in geslaagd om elke dag de afstand van rond het meer af te leggen. Elke dag 3,7 km met daar bovenop op zondag 2 x het meer rond gejogd, goed voor nog 8 km extra. Ik heb zo intens genoten van deze 4 dagen in Oostende.

Woensdag was dan alles snel wassen en strijken en op orde stellen want donderdagavond moest Noor haar rugzak voor de Duodagen van de Scouts klaar staan en Chris vertrok naar de LCMT (3-dagen fietsen in Houffalize) met enkele fietsmaten.
Donderdag in de namiddag volgden Els, Fannie en ik een cursus motorboot en rescue bij onze Nievdonckse Watersportvereniging onder begeleiding van Paul. We leerden drenkelingen uit het water halen, aanmeren en vooral op een veilige manier de motorboot besturen. Na afloop van de cursus trakteerden Fannie en ik onszelf op een zeiltocht in de spiksplinternieuwe Terra. Zij zat, dubbel geplooid vooraan met het roer in handen, ik op een bolletje in het midden met de schoot van het zeil. Met veel gestuntel en gegiechel gingen we zo de plas op en af. We slaagden er zelfs in om niet te kapseizen en netjes aan te meren. Dikke duim voor ons!
Vrijdag logeerde zeiler Toon bij ons. Terwijl hij Lede werd voorgesteld onder begeleiding van Noor en Manu, repareerde ik het roer van Manu. Ik had dit bij het aftuigen op het einde van de stage laten vallen. Er was een heel stuk uit en aangezien het zondag wedstrijd is, moet ik dat tegen dan hersteld hebben. Ziezo, dat kunnen we nu ondertussen ook al.
Zaterdag voerde ik Manu en Toon naar Plopsaqua De Panne. In Jabbeke pikte ik Kilian en Kiara op. Wat kunnen die 4 wat afkletsen zeg! Terwijl zij zich uitleefden op de discoglijbanen reed ik door naar mijn zus in Middelkerke. We zien elkaar niet zo veel dus de ideale gelegenheid om bij te kletsen en te shoppen.
Om 18u haalde ik de 4 musketiers op aan Plopsaqua en om 20u lagen Manu en ik uitgeteld in de zetel. Zondag was er dan de zeilwedstrijd in Luik. De paasvakantie was goedgevuld en ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem wel blij ben dat ik maandag terug mag gaan werken. Even op adem komen voor 4 dagen. Maar ik heb 19 km gelopen deze week en hele dagen buiten geleefd dus I'm a happy girl!

1 opmerking:

  1. 27 magen te vullen?! Hallo kroket!

    Dat jij tussen al dat gesport, geassisteer, geprepareer, gerepareer en gechauffeer überhaupt nog huishoudelijke klussen rond krijgt, mag een wonder heten :-) Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen