vrijdag 28 januari 2011

Official Après Ski Team Lede

We zijn in vakantie en amai, het komt geen seconde te laat.

De afgelopen weken heb ik vreselijk hard moeten werken. De nieuwe rondes moesten in nieuwe kalenders gegoten worden, gecontroleerd en doorgegeven worden naar de drukker. Ik ben kunnen starten op maandag 10 januari en donderdagavond de 27ste heb ik alles naar de drukker kunnen sturen. Lopen heb ik de afgelopen weken meer dan nodig gehad. En dat merk je aan de kilometers.

Zondag was de druk nog niet helemaal van de ketel. Sophie en ik zijn na de looptraining van 13km ook nog eens 50km gaan mountainbiken. De bobijnen waren nog niet af maar de grootste stoom was afgelaten.

Dinsdag was het terug looptest. Eerst naar mijn vader zijn verjaardag. Zouden we bubbels drinken? Maar ja, één glas kan toch echt geen kwaad. En dan ons moeder haar ballekes in tomatensaus. Dat kan niemand weerstaan. Dus een goede portie met brood, de kroketten heb ik verstandigerwijs laten liggen.

De test ging wonderbaarlijk goed. Ik prutste er 8 seconden af. Op 9min en 4 seconden liep ik mijn 2km. Het begint er op te trekken.

Deze nacht vertrekken we met de bende op ski. Het is Saalbach-Hinterglem dat we gaan onveilig maken. Het zal een zware week worden. De drank weerstaan zal de grootste opgave worden.

Deze nacht hebben we afgesproken om 4u onder de kerktoren. Dan een ganse nacht en dag rijden. Zaterdagnamiddag komen we aan in ons pension Arberger in Saalbach-Hinterglem. De eerste scouting van het dorpje wordt gedaan: waar zijn de après skibars hier? Flesjes cava worden geopend ter goedkeuring en ter viering van alweer een week gezellig samen zijn.


We zijn stevige skiërs. Het tempo ligt redelijk hoog en alle pistes worden gedaan. Iedere morgen, tussen de buikpijn van het lachen door, stippelt Jaak onze route voor die dag uit. 's Middags wordt er op terras in de zon (we hebben ALTIJD goed weer) gegeten. In de namiddag trekken we meestal naar een vaste après skihut. 


Woensdag is 100 Jahr Mittwoch en retrodag, gevolgd door Gelukkigen Donderdag. Het is fysiek een vermoeiend weekje maar mentaal eentje waar je een jaar kan op teren.


We gaan ons goed amuseren en fotokes volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten