maandag 21 maart 2011

Domburg NL

Dinsdag was het terug training op de piste. Het was een zalig lenteweertje en dus kon het niet anders dan een goede training zijn. Ik liep mijn kilometer 4 keer op de 5 zoals het hoorde.

Donderdag heb ik 13 kilometer gelopen. Voor vrijdag stond er 14 kilometer op het schema. Ik had me verlof genomen vanaf 12u. Het is op het werk echter zo uitgelopen en het was zo'n ambetante dag dat ik zelfs geen zin had om te lopen.

Om 16u ben ik samen met Andries vertrokken met de motor naar Domburg. Chris en de kids kwamen achter met de wagen. Het regende een beetje maar ik gokte op beter weer richting Zeeland. Maar ik gokte verkeerd.

Mijn motorgerief is 13 jaar oud en het is nu wel duidelijk: het is rotversleten. Ik was ter hoogte van Zelzate al door en door nat. Ter hoogte van Middelburg deed ik teken om even te stoppen, ik kon mijn rem of koppeling niet meer gebruiken omdat mijn vingers verkleumd waren.


Ik heb ze moeten opwarmen door ze gewoon in mijn mond te steken. Toen er terug wat gevoel in zat, heb ik de laatste 17 km verder gezet in trance. Ik verging van de pijn aan mijn bevroren vingers. Opgeven is geen optie zoals Lis altijd zegt, en zeker nu, ik moest tot de bungalow rijden.

Gelukkig waren mijn kindjes er al. Ze verschoten van mijn blauwe lippen. Ik kon het rillen niet tegenhouden en ze hebben me voorzichtig uit mijn doorweekte kleren geholpen. Ik heb afgezien.

Maar dat was het enige minpuntje aan het weekend. Het was er super gezellig. We hebben veel gewandeld, gespeeld met allemaal de kindjes, gelachen, gezelschapspelletjes gespeeld. Ik heb vooral veel genoten van mijn vrienden en hun gezin.

De achtergrondfoto, dat was mijn zicht bij mijn zondagstraining. Om 6u45 ben ik uit mijn bed geslopen. Om 7u13 liep ik de dijk op richting Westkapelle. Maar er waren werken aan de gang dus diende ik terug te keren naar Domburg.
20110320 Domburg NL

Daar heb ik op het strand gelopen naast de zee. Gedurende een 5 kilometer heb ik mijn schoenen uitgedaan en heb ik blootsvoets op het strand en in het zeewater gelopen. ZALIG was het. En mooie zachte voeten dat ik nu heb. Het zand heeft er allemaal het eelt afgeschuurd. Gratise pedicure, handig meegenomen.

Weet je wat me het meeste blij maakte die zondag? Al die vriendelijke, smilende hollanders, joggend of wandelend, allemaal zeggen ze spontaan 'Goeiemorgen'. En proper dat het daar overal is: geen hondenpoep op het strand, geen aangespoelde lege plastiek flessen, geen peuken, niets van viezigheid.

Na 23 km ben ik terug aangekomen in den bungalow en ik had voor de kindjes een verrassing meegenomen. Op een treintje zag ik Koos, de mascotte van Roompot, rijden. Ik ben er naartoe gelopen en heb hem gevraagd om mee te gaan tot onze bungalows. Dat heeft hij gedaan. Wat waren ze blij, fijn hun lachende gezichtjes te zien.

In de namiddag zijn Andries en ik terug gereden naar Belgiƫ nadat we eerst een toerke gebold hadden in Zeeland. Het was een fijn weekend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten