maandag 28 maart 2011

Val d'Isere

Dinsdag is tot de wedstrijden beginnen, de vaste trainingsdag voor op de piste. De bedoeling is op een efficiënte manier mijn basissnelheid naar boven te krijgen. Het zijn niet mijn favoriete trainingen. Ik loop liever lange afstanden maar de vooruitgang is merkbaar.

Ik loop mijn kilometer nu aan gemiddeld 13 km/u terwijl dit vroeger 10,5 km/u was. Wat vroeger een droom was om eens 15 km/u op mijn teller te zien staan, is dit nu 3 op de 5 keer prijs. En hebben we last van deze inspanning? Neen, wat dus duidt op de aanzienlijke verbetering.

Als ik dit jaar zo blessurevrij kan blijven dan wordt de marathon onder de 4u volgend jaar een feit. Voel je me al dromen? Zie je het al komen? Ja ja, het hartje is serieus aan het warmen bij deze gedachte. Mijn neus staat momenteel richting Parijs.

Donderdag zijn Chris en ik vertrokken om ons skiseizoen af te sluiten. We hebben 4 prachtige zonovergoten dagen in de Club Med te Val d'Isere gehad. Onze bendeke was weer volledig present dit jaar en we hebben terug ons best gedaan.

Dit jaar zijn we heel veel buiten piste geweest. Niet altijd verantwoord maar met het grote WAUW-gevoel toch telkens veilig toe gekomen. In totaal hebben we een goei 152 km geskied.

En mensen, ook Frankrijk kan je een goede après ski geven! We zijn ergens op de pisten in een bar beland: La Folie Douce. Amai mijn botten....om 17u sloot dat spel daar (gelukkig) en moesten we nog een stukje zwarte piste naar beneden, dan een blauwe van 10 minuten en dan de bus op naar huis. Carlsberg geeft je vleugels.

De dag nadien was het de laatsten maar de hoofdjes deden wat pijn. We zijn toch gaan skiën maar een beetje trager dan de vorige dagen ;-)

Deze week is het de laatste week veel kilometerkes trainen en dan begint de tapering on zoals mijn lieve coach dat zo mooi zegt. Met andere woorden, dan begint het wedstrijdseizoen.

Bij de weg: ik sta op de officiële lijst bij Broederlijk Delen. Men kan nu online sponsoren ook via http://www.broederlijkdelen.be/evenementen/20-km-door-brussel/deelnemers - Sponsor Wisken Beeckman met code 5621.

Er zijn al heel wat mensen die op mijn T-shirt gaan schitteren. Allemaal goed bezig mensen! Wie er ook graag op staat: 5 euro voor 10 km of 10 euro voor de volledige 20km te storten kan op rekening 953-0287261-13 met mededeling 'SPONSOR 20KM'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten