woensdag 13 maart 2013

sinus attack

Vorige week donderdag zijn we aangekomen in Val d'Isère voor een shortski tot zondagavond. We hebben heel veel geluk gehad met het weer. Buiten vrijdagnamiddag - heel mistig - hebben we zon en ideale sneeuw gehad.

Ikzelf was lichtverkouden vertrokken en het is er elke dag slechter op geworden. Lang leve Dafalgan Forte en Sinutab! Dankzij hen heb ik elke dag toch gaan skiën. Vrijdag en zaterdag kon ik niets meer horen. Mijn hoofd zat vol snot en de druk op mijn oren was zo groot dat ik echt precies volledig doof was. Raar zenne.

Zaterdag op de middag heb ik een verkeerde beweging gedaan en ben ik op mijn toeter gegaan. Het vervelendste was dat mijn schouder alweer uit de kom is gegaan. Stilletjes aan weet ik al wat ik doen moet. We waren weg voor een dagtocht en ik moest wel verder skiën. Het vertrouwen was volledig foetsie. Ik heb me achter de latten van de monitor geposteerd en zo zijn we in 1 trok naar onze hotel geskied. Tegen 15u30 deed ik de laatste afdaling en ben recht naar het hotel gegaan.

Zondag was stralende blauwe hemel, koud maar perfect weer om op de latten te staan. Heb me dan maar een pijnstillerke meer genomen en heb genoten van mijn laatste uren op de latten voor deze winter. En alsof het nog niet genoeg is geweest werden we hier in ons Belgiëland verrast met een dik sneeuwtapijt op dinsdag.

Voor gezaag te aanhoren op de trein had ik geen zin. Fietsen durfde ik niet direct, als ik nu nog eens op die schouder zou vallen...dus ben ik maar te voet van en naar het werk gegaan. Ik moet toegeven dat het naar huis stappen in de zon leuker was dan de ochtend in de sneeuwbuien maar ik vond het zalig!


Verder loop ik nog flink te snotteren en hoop dat het nu eindelijk de laatste keer is geweest. Sedert ik mijn trainingsuren heb geminderd ben ik nog niet anders dan verkouden geweest. Veel sporten is dus ECHT beter voor je gezondheid!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten