dinsdag 16 april 2013

Pot pourri

Vorige week was een week van een beetje van alles.

Maandag nam ik deel aan de weerstandstraining gegeven door Marathonman in de Blaarmeersen. Ik dacht dat het wat intervallopen zou zijn maar wat was ik verkeerd. Het was een super leuke training. Crossen, sprinten, berg op langs zandpad, berg op langs trappen, zandsprinten en wat in- en uitlopen. Kortom, echt mijn ding. Zeker voor herhaling vatbaar deze spielerei.

Na de stretching, zo'n 1,5u na de start van de training, hebben we een klein feestje gehouden voor Marathonman zijn verjaardag. Charlotte en ik besloten om ons in te schrijven voor een kwart triatlon. De datum is geprikt, het inschrijvingsgeld is betaald. Het is de Triatlon van Vlaanderen geworden op 14 juli. We weten weeral wat doen zie.

Dinsdag voelde ik wel mijn armen maar de benen waren ok. Dus ben ik gaan lopen met Stefanie en José. Met Stefanie was het een rustige tetterend loopje, met José was het wat pittiger. Maar ik deed er 7km en het voelde goed.

Woensdag was rustdag. Donderdag werd er terug gelopen. Doel was om 10km in een uurtje te lopen. Ik heb er 2 minuten langer over gedaan dus ik was tevreden. De benen verdroegen alles goed dus het was een boost voor mijn zelfvertrouwen.

Vrijdagavond hadden Noor en ik generale repetitie van ballet. Ja ja, we gingen optreden en dan nog wel voor een uitverkochte zaal. Alles deed ik op de repetitie verkeerd. Het was precies of de dans volledig uit mijn geheugen gewist was. Vreselijk!

Zaterdagmorgen, goed tegen de zenuwen voor mijn balletdebuut, ben ik samen met de meiden gaan mountainbiken. Liesje had een toerke uitgestippeld dat ons van Lede naar Melle en terug bracht. Er was een stevige wind maar de temperatuur was zalig. De winterbroek kon in de kast blijven liggen. We hebben uiteindelijk 54km gefietst.

Padi eiste bij thuiskomst haar me-time op en dus werd er nog gewandeld met Noor en Padi in de zon. Wat een verschil zeg  met de afgelopen weken, maanden. Zalig! 's Avonds was er dan het optreden met Ballet Lede en de harmonie St.-Cécilia Lede. Gelukkig bracht ik het er beter af dan vrijdag en ik denk wel dat we het publiek hebben kunnen bekoren met ons volwassenballet. Wij waren alleszins tevreden en we hebben dat dan ook gaan vieren met een fijne après.

Zondag was een feestdag. Zon, zon, zon en met 9 vrouwen op stap voor de verjaardag van Elke. Het was een leuke afsluiter van de week. De Italiaan van rechtover ons deur moet nog steeds lachen als hij me ziet. Ja ja dames, jullie waren fantastisch!

1 opmerking: