zondag 29 december 2013

En hoe was jouw jaar?

Nog 2 dagen en het is hier gedaan met 2013. Het was een boeiend jaar. Eentje waarin ik geleerd heb dat variatie echt nodig is voor mij. Ik wil veel van alles.

Als we beginnen met de cijfertjes dan heb ik 217 dagen op mijn fiets gezeten waarvan er 176 woon/werkverkeer waren. Het waren een kleine 4.355 leuke kilometers. 

Het lopen was merkelijk minder dan vorig jaar maar het was voor mij persoonlijk een echt fun jaar. Ik heb 2 marathons gelopen en mijn eerste podiumplaats gehaald en dan nog met een dubbelslag. Ook weet ik nu dat opgeven geen schande is maar een sterkte. Maar vooral heb ik naar mijn gevoel gevonden wat ik echt wil: trailen. Ik liep 128 dagen wat goed was voor 1.656 km. 

Zwemmen was minder dan vorig jaar, slechts 23 dagen of net geen 20 km in het water gelegen. Maar voor 2014 zal hier wel een opmerkelijke vooruitgang zichtbaar zijn. Wacht maar af, want ik proefde van de triathlonwereld...njam njam njam...nog van dadde. 

Tenslotte zijn er 42 dagen waarop er werd gedanst en yoga gedaan. Je ziet het, variatie is de key geweest in 2013 en die lijn trek ik door voor 2014.

Maar het afgelopen jaar heb ik ongelooflijk veel toffe mensen ontmoet of beter leren kennen. Het is zinloos om een lijstje op te stellen. Het zou ook niet eerlijk zijn. Trouwens de mensen die voor mij van onschatbare waarde zijn, die zijn daar van op de hoogte. Ik zeg hen vaak genoeg dat ik hen graag zie of ze lopen er wat platgeknuffeld bij. Ik hou van foto's dus geen betere manier om mijn mooiste herinneringen aan 2013 te tonen.
Ik ga 2013 afsluiten zoals ik het begonnen ben, namelijk al lopend als Hero for one day. Doel is een 30km te doen en zo mee een streep te trekken onder dit prachtig project. Ik ben klaar voor de uitdagingen van 2014 en het wordt een fantastisch jaar.

Mijn voornemen voor 2014 is dat ik geen voornemen heb. Ik ben er klaar voor...wat het me ook brengt. En jullie lezertjes, vrienden, jullie wens ik niet dat was je in de winkel koopt maar wel dat wat je stilletjes in je hart hoopt.

3 opmerkingen:

  1. Wisken, je was een grote inspiratiebron voor me. Blij dat ik je ben mogen tegenkomen. Bedankt.
    En om op je vraag te antwoorden: zie hieronder.
    http://epsteinenik.blogspot.be/2013/12/2013-een-bewogen-jaar.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na een terugblik, nu een vooruitblik.
    http://epsteinenik.blogspot.be/2014/01/wordt-2014-een-jaar-in-beweging.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nans,
    Dank u voor het compliment. Je bent een positief ingesteld mens, je komt er wel, stapje voor stapje.
    Herinner me een wijs iemand: a small step for..... ;-)
    Tot binnenkort voor de koffie.
    Bees

    BeantwoordenVerwijderen