maandag 23 december 2013

Verloren gelopen kerstmannen

Fietsen lukte de afgelopen 2 weken netjes. Het lopen was wat chaotischer. De 2 afgelopen woensdagen kwam ik thuis en er was geen Padi. De kids hadden haar vergeten bij oma en ze was terug naar Aalst. Miljaardenondekoffie...mega ontgoocheling droop van mijn gezicht. Donderdagen met Chris zijn ook niet doorgegaan. Het draaide hier allemaal in de soep. Voordeel is dat ik mijn teleurstellingen heb afgereageerd op mijn huishoudelijke taken. Zo had het toch nog iets positief.

Gelukkig zijn er in geval van nood je vriendinnen. Liesje liep aan mijn zijde bij het krieken van de dag op zaterdag. We liepen een goed uurtje samen en ik deed er nog een uurtje alleen bij. Tijdens Noor haar ballet op zondag liep ik mijn 10K en zo had ik kreeg ik mijn wekelijks totaal toch op 30K. In de namiddag voegde Sofie zich er bij voor het fietsen.

Ook dit weekend was er geen structuur. Maar het gekste van het afgelopen weekend was wel de Santa Run in Antwerpen. Vorig jaar hadden we hier ook aan deelgenomen. Ondanks dat het toch ver rijden en kostelijk is, hebben we ons heel goed geamuseerd. De delegatie was nu wat afgeslankt - enkel Nathalie en Fillen - maar de pret was er zeker niet minder door.

In 2012 hadden we er een hele zoektocht op zitten om de Waagnatie te vinden. Wat zou ons dit jaar overkomen? Parkeren was piece of cake. We stonden vlak voor de ingang. Lekker gemakkelijk, we waren tros op onszelf.

Nummer en kerstpak afhalen ging eveneens vlekkeloos. We vonden elkaar snel terug in de massa. Kijk, we kunnen zelfs nog rustig een pintje drinken voor de start. We installeerden ons in een hoekje waar het gedrum het minste was en hadden een vrolijke tijd. Eentje werden er twee, ja zelfs drie....hmmm jongens we staan hier nu toch wel echt ver als enige Kerstmannen...

Maar neen gij, daar zijn er nog! Hmmm...jongens, dat zijn de eerste die al binnen komen. Die hebben hun 5K er al op zitten. Waaaaaaat!!!!

Snel naar buiten, over de start, parcours gaat naar links, zwaantje berispt ons dat we niet op de straat mogen lopen omdat het parcours niet meer verkeersvrij is, onze kerstmuts is plots een muts van La Chouffe en hmmmm....ze hebben het parcours weggepakt!!!
Geen van ons heeft een idee langs waar we moeten. Dus wordt het gokken. We komen op een straat uit vol met Kerstmannen....die in de tegenovergestelde richting lopen. Tja, laten we tegen de stroom op lopen tot we de jeneverstand hebben? Strak plan!

Hilarische toestanden maar we bereiken de 'bevoorrading'. Alleen wordt die vlak voor onze neus afgesloten door de politie. Gedaan en te laat zijn we. Dus reppen we ons terug, naar de finish en deze keer in de juiste richting.

We deden er zo waar 8 volle minuten sneller over dan vorig jaar! We verbeterden onze tijd van 46 minuten naar 38 minuten en we lieten hierbij nog meer dan de helft lopers achter ons. We spoelden onze gemiste bevoorrading door en reden naar Lede. Hier was er wel jenever en zo was de kerstsfeer ook al in Lede gebracht. Het was een heerlijke avond met super leuk gezelschap.

Zondag probeerde ik tijdens Noor haar balletles nog een 10K te lopen maar na 5K moest ik stoppen. Het HowHowHow-gehalte in mijn hoofd was nog wat te hoog. Gelukkig was er vanaf de middag onze logee Lotte. Ik besteedde mijn energie aan pannenkoeken bakken en pizza's maken maar vooral aan zetelhangen. Kerstman spelen is zwaar....heeel zwaar!

1 opmerking: