zondag 5 januari 2014

Een goed begin is alles!

Wat een mooi inzet voor 2014 heb ik achter de rug! Ik was op oudejaarsdag zo bang van de massa eten die ik zou voorgeschoteld krijgen dat de Last Hero aan de Watersportbaan een goed excuus was om me hongerig genoeg te krijgen.
Ik heb er 20km gedaan in 2 uurtjes en dan vond ik het tijd voor te feesten. Maaike heeft blijven lopen en die heeft een volledige marathon gelopen, out of the blue. Proficiat zelle, je hebt je 9 duvels verdiend!

Het was een super gezellige en amusante oudejaarsavond....hmm nacht....hmmm...ochtend met de vrienden. Els en Andy hadden fantastisch lekker gekookt...heerlijk sporteten was het. Dank u hiervoor! Wat geslapen en hup naar de ouders voor de nieuwjaarsbrieven en daarna een fijne nieuwjaarsdrink met en bij de fietsvrienden. Het nieuwe jaar is warm en liefdevol ingezet. Klaar voor wat sporten.

Zaterdag trok ik de trailschoenen aan, bond mijn drinkgordel om en ging op zoek naar de modder. Ooo maar ik heb mijn portie gehad hoor. Het was 20km ploeteren. Ik had spatten tot in mijn gezicht. Ik werd zowaar getrakteerd op een zonnetje. De wereld was van mij alleen en het ging vlotjes.
Het begon wat te schemeren dus het moest rond 17u zijn. Tijd om richting thuis te lopen. Laat ik mijn pijlen nog niet allemaal opgebruiken dit weekend. Het is wonderbaarlijk hoe je door het vele lopen zo'n toer kan rennen dat je aan je voordeur staat en exact 20km hebt afgelegd.

VoilĂ , zelfs ons Maria, in kerst outfit, keek en zag dat het goed was!
Zaterdagavond was het een gepiep van de gsm. Binnen het half uur was het complot rond: eerst een toerke fietsen en dan allen naar de nieuwjaarsreceptie van onze gemeente.
Om 8u30 stonden we klaar: de mannen, de vrouwen EN de kids. Bart had een mooi tochtje van 49 km uitgestippeld. We hadden prachtig weer. Toch ongelooflijk dat dit 5 januari is, zo zacht en zonnig.


De kids hadden geen moeite om te volgen. Het zijn echte krakken. We werden getrakteerd op een beetje avontuur bij het doorkruisen van het overstromingsgebied in Berlare. Spannend! Even een Svenneke Nys doen met mijn Trek en hup naar huis.
De prachtige morgen werd afgesloten met de receptie aangeboden door ons Leeds bestuur. Het was de eerste keer dat dit gebeurde. Misschien mekkeren we nu wat minder dat onze gemeentebelastingen omhoog gaan? Toch het was een geslaagd opzet en ik denk dat heel Lede, buiten Neefken, aanwezig was. Wel heb ik 1 tip aan onze burgemeester: 2 vaten bier? Echt, dacht je dat 2 vaten bier genoeg was? Gelukkig hebben de Ledenaren dit meteen recht gezet. Het werden er 10. Van het aantal flessen cava heb ik geen weet...veel in ieder geval. 

1 opmerking: