maandag 13 januari 2014

Rustweek of zo iets

Opstaan 's morgens ging de laatste dagen niet zo gezwind als het gewoonlijk gaat. 's Avonds was de kaars veel te vlug uit. Dus tijd om op de pauzeknop te drukken voor een weekje. Het was ideaal ook met de lopen die ik de komende 2 maanden wil/ga doen.


Ja maar je ging niets meer plannen. Klopt, dit zijn er die door chats en snode plannen met vriendinnen op de kalender zijn gekomen. Lekker onverwachts maar super leuk om naartoe te leven en werken.


Maandag de gebruikelijke dansuurtjes, dinsdag mijn vast uurtje stretchen en rekken samen met Liesje in de yoga.


Woensdag moest die berg strijk maar eens weg zijn dus werd het loopje met Padi afgelast. Ze krijgt dan de volgende woensdag een extra koekje.


Donderdag werd er ook al niet gelopen want mijnen ridder voelde zich niet al te neig in zijn nopjes. Aangezien ik toch moe genoeg was, werd het lekker hangen in de zetel.


Vrijdag ben ik gaan zwemmen. Voor mijn nieuwjaar heb ik van mijnen ridder een Garmin Forerunner 910XT gekregen. Hiermee kan je ook zwemmen in open water of zwembad en zien wat je gedaan hebt. Tijd om dit eventjes uit te testen. Ik was aangenaam verrast. De kilometer werd in schoolslag afgelegd in 18' 44" . Ik heb nog 7,5 maand om deze afstand te verdubbelen en comfortabel uit te zwemmen.


Zaterdag ben ik naar de speciale yogales geweest. Ik was toch wakker en het weekend in Zen starten leek me fijn. Gedurende 2 uur werden alle oefeningen achter elkaar uitgevoerd. Het was behoorlijk intensief.


Zondag, tijdens Noor haar uurtje ballet, ben ik toerkes gaan lopen rond de sporthal. Hé, dat is hier wel slibberkes en frisjes. Worden we hier voorbereid op de winter? In de namiddag gingen we met De Zwette Miekes mountainbiken. Met de ochtendkoude nog in gedachten was ik goed ingeduffeld maar dat bleek niet nodig, veel te warm gekleed was ik.


Het was een heerlijk zonovergoten funritje langs de Schipstrekkersroute. Na 49km stonden we terug aan onze vertrekplaats maar ik had totaal geen zin om al naar huis te gaan. Ik wou rijden tot de zon onder ging. Dus reed ik er nog een lus aan. Na 62km begon de avond te vallen en de zon was weg. Het koelde goed af en nu kon ik de vele laagjes goed gebruiken. Tijd voor het hete bad.


Sedert 1 januari hou ik ook bij hoeveel tijd ik aan mijn sporten besteed. Ik hoor mijn gezin steeds zeggen 'ons moeder thuis? dan ga je dikke chance moeten hebben zenne!' Ben ik werkelijk zo veel uren weg? Wel, week 2 was goed voor 15u en 20min sporten: 3u ballet, 3u yoga, 8u fietsen (weektotaal 157km), 59min lopen (10km) en 19min zwemmen (1km). Hmmmm....

1 opmerking: