zondag 29 augustus 2010

Energy boost

Deze week is gewoon weg fantastisch gegaan. Dat we een kinderloze week achter de rug hebben, zit er ook voor iets tussen. Het is rustiger en dat kwam goed uit voor mijn laatste zware week.
Maandag zijn Chris en ik eerst iets gaan eten en nadien zijn we naar SALT met Angelina Jolie gaan kijken. Ik vond het persoonlijk een zeer goede film.Wat een madam zeg ons Brangelina.
Dinsdag was het een rustige loop van 10km.Omdat ik zeker wou zijn dat ik mezelf niets wijsmaak, heb ik toch mijn foodpod gekalibreerd. Er was geen aanpassing nodig, ik had de afgelopen trainingen dus werkelijk die vooruitgang geboekt.
Woensdag had ik een kleine 10km aan marathontempo te doen. Deze waren na 55min en 12sec al afgerond. Ik ben naar huis gegaan met een goed gevoel. Doel is dit vrijdag te evenaren, te bevestigen.
Donderdag met Valerie naar Knight & Day gaan kijken. Het is een mislukte actiefilm ondanks Tom Cruise en Cameron Diaz in de hoofdrollen. Zo mislukt dat Valerie en ik de slappe lach kregen in de film. Nadien nen babbel in 't Vredeplein en volledig ontspannen naar huis gegaan. Maar omdat het zo aan het regenen was, ben ik mijn ventje eerst gaan oppikken in den Déjà Vu. Allé, om 13u45 toch nog thuis geraakt.
Vrijdag is Noor terug thuis gekomen van haar BLOSO-kamp. Mijn anders zo enthousiaste, huppeldepup meid was maar neutraal. Wat is er daar gebeurd?! Na wat keuvelen komt het er uit: een zekere Rune uit Genk heeft daar een ganse week de kamer geterroriseerd. Zij heeft het redelijk goed van zich kunnen afzetten maar haar vriendinneke had het moeilijker. Er zijn daar bij haar iedere avond traantjes gevloeid. De babbel doet haar deugd. We kunnen ons wel niet van de indruk ontdoen dat we een meid teruggekregen hebben die plots 20cm gegroeid is en 5 jaar ouder is. Ze wordt groot.
De training voor vanavond is dezelfde training als woensdag. Kan ik het nogmaals? De drank van donderdag heeft me wel kort parten gespeeld maar uiteindelijk deed ik er 55min en 40sec over. Nu zondag nog een goede training en we mogen zeggen dat we op schema geraken.
Dat we onze skivakantie geboekt hebben dat moet gevierd worden met ons desbetreffende reisgezelschap. Zaterdag brachten we de avond door bij Valerie en Cliff. Het was een gezellige avond en Valerie, je spaghetti was verrukkelijk!
En dan vandaag de laatste lange duurloop. Ik ben er niet treurig om. In het gezelschap van mijn supercoach, Lis en Maggie start ik om 8u30 aan de 34km van de dag. Na 15km is Maggie op het einde van haar training. Een 10km later is het gedaan voor Lis. Nu nog 9km alleen verder te gaan. De hartslag zit goed, de benen zijn goed en de tijd zit precies ook goed. Kan ik onder mijn 3u30 blijven? Het ziet er toch naar uit. Ik voel dat ik versnel en toch nog onder mijn bovengrens blijf. Het park werd eventjes gestoord door een vreugdekreet: 3u 26min 42sec! Joepie de poepie...ik ben gelukkig!!!!!

PS: ik heb me wel 34km lopen afvragen: Waar is Daphni? Ik had gehoopt haar op de training te zien. Maar de afgelopen 4 à 5 weken is ze daar niet meer te bespeuren. Zo Daphni, geef eens een teken van leven?

2 opmerkingen:

  1. Eeeeeh ik was er wel hoor zondag!! Ik heb je zelfs zien lopen aan de andere kant van de spiegelvijver! Maar ik kon niet snel genoeg lopen om je in te halen. Ik ben net terug van twee weken op reis te zijn geweest. Ik loop nu 3 soms 4 keer per week en volg op zaterdag ook looptechniek oefeningen. Voor mij een goede afwisseling met het lopen zodat ik mijn motivatie niet kwijt raak. In september en oktober loopwedstrijden gepland en het lopen gaat wel goed.
    Het ziet er goed uit met de voorbereiding voor je marathon toch? Het komt stillekes aan dichterbij eh! Ik kom je vast en zeker nog eens tegen in het park, maar dan zal ik moeten roepen om je aandacht te trekken ;)
    Groeten,
    Daphni

    BeantwoordenVerwijderen