vrijdag 13 augustus 2010

Tirol en oma

Ja ik leef nog! De vakantie in Tirol en een paar dagen zonder internet zijn de hoofdredenen dat het zo lang geleden is. Waar begin ik...
Maandag 2 augustus hebben we een vlotte rit naar Haiming gehad. Ons verblijf was imposant zo van boven op de berg. Het water kwam met bakken uit de hemel gevallen bij onze aankomst. Na ons te hebben geïnstalleerd op onze prachtige kamers, was het al gestopt met regenen.
Een korte verkenning van de omgeving en een rijkelijk maal was alles wat we nog deden die dag.
Dinsdagmorgen ben ik een 7km gaan lopen op de loopband van het hotel. Daarna zijn we op bezoek gegaan in het hotel waar we oorspronkelijk geboekt hadden: Aktiv Panorama Hotel Daniel. Het was er ook zeer mooi maar het zwembad was buiten. Met dit wisselvallige weer was ons binnenzwembad een zegen.
Het dorpje Ötz stelde niet zo veel voor dus op naar de bergen er rond. We zijn zo beland bij het Piburgermeer. ZEER mooi en ideaal om daar morgen in de stralende zon te luieren.
Woensdag zijn onze mannen gaan fietsen en wij zijn met de kids naar het meer getrokken. Wat pick nick gerief gekocht en onze dag relaxen kon beginnen. De kinderen, Valerie en ik hebben genoten van het water en de zon. Valerie was de stoerdere van ons 2, zij is effectief in het meer gesprongen, ik was de flauwe doos. Bij de weg, iemand moest toch op het gerief letten en foto's trekken?!
Donderdag was een waterdag, regen regen en nog eens regen. Een ganse dag in het zwembad voor de mannen. Wij vrouwen trotseerden de druppels en gingen naar Innsbruck. Moet prachtige stad zijn bij zonneschijn...maar de pianobar maakte het goed zenne. Het deed deugd om buiten te zijn. In de namiddag heb ik nog een 11km gelopen op de loopband.
Vrijdag was het bewolkt maar goed dus maakten we een mooie wandeling in de bergen tussen de koeien en wilde paarden.
Zaterdag reden we naar de gletsjer. Daar boven scheen de zon en hebben we in de sneeuw gewandeld met ons topken aan. Raar zenne! Daarna zijn we naar de grootste waterval van Tirol gegaan, de Stuibefall in Umhausen.
Zondag zijn we naar Imst getrokken om daar de Rosengartenschlucht af te wandelen door de Blau Grotten tot in Hoch Imst. Zeer mooi en indrukwekkend. Onze kleine rakkers hebben deze steile wandeling voortreffelijk afgestapt.Om 16u ben ik naar de fitness getrokken. Ik heb 14km gelopen op de loopband. Dat is wel een goede manier om een constante pas aan te leren.
De laatste avond kregen we het jammerlijke nieuws dat Chris zijn ma een hersenbloeding gekregen heeft. Het was een slapeloze nacht.
Maandag 9 augustus zat de reis er helaas op en restte ons enkel de terugweg naar het ziekenhuis.Gelukkig is alles redelijk ok. Ze zal er niets aan over houden maar de onderzoeken zijn nog gaande om de precieze oorzaak te achterhalen. Oma ligt nog steeds in het ziekenhuis.
Dinsdag moest ik 36km lopen. Ik ben gestart van thuis en ben zo naar het park van Aalst gelopen. Daar heb ik 3,5 toeren in het park gelopen. De laatste 10,5km waren deze terug naar huis. Ik heb er 3u58 over gedaan. Dit is 9km/u als gemiddelde en daar was ik best tevreden over. Ik heb wel last gehad de dag er na. Ik had een verkeerde slip aan waardoor de flesjes van de loopgordel 4u geduwd hebben op de naad in mijn lies. Ik had 2 blauwe plekken en ze deden behoorlijk pijn.
Woensdag hadden we de kids beloofd naar Ikea te gaan om een nieuwe kast en bureau te kopen. Amai, ik was precies een ouwe madam. In de namiddag zijn we gaan zwemmen in de Gavers en dat heeft fermen deugd gedaan.
Donderdag was het Noortje haar verjaardag, ze is acht jaar geworden. Voor haar verjaardag had ze gekozen om naar de Zoo van Antwerpen te gaan. Weer een ganse dag stappen maar het was een zeer leuke en gezellige dag. Onze meid wordt groot!
Vandaag was het dus kamers leeghalen, speelgoed sorteren. Chris is gaan fietsen, ik heb het liefst dat hij niet helpt mijn handige vent ;-o) Ik heb haar bureau en bureaustoel in elkaar gestoken. Maar dan had ik het gehad, ik moet mijn kot hier buiten! Ik ben naar het park gereden en heb een deugdoende 10 km gelopen. Het hoofd is terug leeg, alles is terug op zijn plaats en morgen is een nieuwe dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten