zondag 1 augustus 2010

Streetrace Lokeren

Deze week was het een welkome recuperatieweek. Na ons feestweekend was mijn lichaam werkelijk op. Dinsdag heb ik een 10 km gelopen op een uur en 4 minuten.
Woensdag moest ik er 8 lopen maar ik heb gespijbeld. Mijn benen smeekten achter rust. 's Avonds heb ik samen met nog 17 andere vrouwen een dik uur aan body sculpting gedaan. Valerie, een echte spring in het veld, heeft ons buikspieren eens goed doen werken. Zo had ik meteen mijn rompstabilisatie zie.
Donderdag zijn er wel weer 6km bijgekomen op mijn jaartotaal. Vrijdag voelde ik behoorlijk goed waar buikspieren liggen ;-0).
Zaterdag was het dan de wedstrijd in Lokeren. Mijn eerste dit jaar en ik was nerveus. Na het inschrijven zette ik mijn sporttas op een stoel en begin ik mijn nummer op te spelden. Er komt een koppel naast me staan. Hun stemmen komen me bekend voor: Lis en Gunther! We spreken af aan de start want ik mag nog eens rap om en weer naar mijn auto. Er is geen bewaarplaats voor mijn spullen.
Het startschot volgt en de zon schiet door de wolken. Man wat is het warm. Ik voel dat ik te vlug aan hat starten ben en neem wat gas terug. Na een 3km laat ik Lis gaan. Ze staat enkele weken verder met haar training dus geen maat voor mij.
Er is een madammeke in het groen die me voorbij loopt. Het zint me niet. Ze ziet er geen ervaren loopster uit en doet niets anders dan haar vent op de fiets commanderen. Ik hou haar in mijn vizier en laat de afstand niet te groot worden. Die wil ik pakken.
Er zijn veel bevoorradingen met water en sponzen, de mensen zijn massaal aanwezig en de sfeer is top. Een leuke en goed georganiseerde wedstrijd.
Op kilometer 10 kruis ik Lis. Ik zit niet zo gek ver achter haar! Dat geeft me een goed gevoel. Nog 2 km dus tijd voor de aanval op de kolonel voor mij. Zachtjes versnel ik en kijk, op 1 km voor de streep haal ik ze in. Er op en er over, zalig, nu de finish nog. Ik hoor Lis en Gunther mijn naam schreeuwen. Lis loopt de laatste 200 meter met me mee. 'komaan Wisken en nu voluit!' Ik steek nog een tandje bij en net voor de finish haal ik nog 2 dames in!
De afstand van 12,5km heb ik in 1 uur en 7 minuten gelopen. YES!!
Lis was 5 min voor mij en Gunther deed er 52 min over. We zijn 3 trotse mensen!
Rock Lee Reloaded is een mooie afsluiter van de dag maar net na middernacht is mijn kaarsken uit.
Vandaag om 8u30 sta ik fier op de training. We krijgen alle 3 een dikke pluim van onze coach. We zitten op schema.
Nu kruip ik in mijn bedje. De valiezen zijn gepakt en straks om 4u deze nacht vertrekken we naar ons Ferienschlossl in Tirol. Heidi in de bergen Jo de la ieti!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten