woensdag 3 november 2010

Djeppe...pommes alier en pommes adoor...

De laatsten uitstap is voorbij gevlogen. We zijn met 38 oud Scouts (VOS Lede) een weekend naar Dieppe in Picardië getrokken. Zaterdagmorgen vertrokken we met de bus en rond de middag waren we op onze eerste proeverij. Hier mochten we ook kennismaken met de kunsten van het schapendrijven. Die collies zijn daar wel echte meesters in. Super hoe 1 hond zo'n kudde van 100 schapen naar een bepaald punt kan brengen. En dan nog zonder er eentje te verliezen!
Daarna zijn we naar ons hotel getrokken waar we een lekkere maaltijd kregen. Den bar was daar gesloten om 23u dus hop naar bed. Ik was er persoonlijk niet kwaad om, mijn kaarske was bijna uit.
Zondag maakten we een prachtige wandeling op het strand langs de krijtrotsen, bezochten een kasteel waar we alweer mochten proeven van de cidre. Het middagmaal hebben we daar ook genuttigd en vervolgens lagen we met ons smoelken in de zon.

In de namiddag zijn we naar de haven gereden om aldaar de gezonde zeelucht in onze longen te trekken. De prachtige, zonovergoten dag hebben we besloten in het hotel met een goei frisse pint bier. Allé, voor diegenen die chance hadden. We hadden de vorige avond al wat van hun voorraad opgedronken. Gevolg was dat er zondagavond regelmatig moest overgeschakeld worden van pils naar 1664 naar Heineken (ja nen mens doet veel van dorst) naar Leffe....en dan was alles op.
Maandag bezochten we een appelplantage voor eau de vie en hebben daar op een gezellige zolder - na een nogal langen uitleg - gelunched. De namiddag vertoefden we in de ondergrondse Stad Naour. Een wat voorbij gegane glorie maar toch tof om te hebben gezien.
De reis werd met stijl afgesloten bij Vicky in de Regent in Lede. Gelukkig voor ons dat we daar om 23u ook buiten moesten want ik vrees dat ik dinsdag anders wat hoofdpijn zou gehad hebben. We hadden allemaal behoorlijk wat bierlust.

Gezien mijn nogal zware weekends is er de laatsten tijd nog niet veel gelopen. Misschien is het ook niet slecht zenne. Ik zorg wel dat ik minstens 3 keer loop en telkens tussen de 8 en 10 kilometer doe. Mijn weektotaal zakt wel alle weken maar kom, dit weekend was de laatste trip op den agenda. Het kan nu alleen maar beteren.
Wat mij het meeste opvalt is de vermoeidheid. Het lukt me maar niet om mijn energiepeil op normaal te krijgen. Was dat nu door dat lopen dat ik zo energiek was? Ik word ook iedere week luier en luier. Gelukkig is er nog dat stemmetje in mijn hoofd die me pusht maar het is steeds stiller aan het praten.
We zijn er toch in geslaagd om vorige week een 27 kilometer bij elkaar te sprokkelen. Gisteren heb ik er den alcool uitgelopen want amai. Echt fier ben ik er wel niet op maar ik troost me dat mijn benen goed aan het herstellen zijn van alle kleine scheurtjes etc. blablabla.
Chris is aan zijn 2e week bezig met trainingschema's te volgen. Het is hier dus ook wat puzzelen om dat huishouden rond te krijgen. Sedert 1 oktober ben ik terug fulltime aan het werk. Gezien de weekends eivol zitten, is het best dat de was, de plas en de kuis gedaan is tegen donderdagavond. Het is me al een maand gelukt. Zou dit ook meespelen in de vermoeidheid?
Eén ding weet ik zeker: ik moet beginnen slaap inhalen want dit hou ik niet vol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten