zondag 4 maart 2012

BARCA - Week 4

De recuperatieweek. De pezen en spieren maar ook het hoofd dienen deze week voldoende rust te krijgen. Niet gemakkelijk als je al enkele weken kilometers vreet. Er treedt zo iets op als afkickingsverschijnselen.

Dinsdag heb ik de laatste keer boven de 10K mogen lopen. Het was een intervaltraining. Ik haalde een gemiddelde snelheid van net geen 11km/u. Wauw, wat is hier aan de hand? Dat gaat vlotjes. Ik moet wel zeggen dat ik mijn ultralichte wedstrijdschoentjes aan had. Zou het daar aan liggen?

Woensdag een rustige 10km. Deze heb ik op mijn Vibrams afgewerkt. Ook hier een vlotte 10 per uur. Mama mia, I feel good.

Vrijdag was er maar 8K te lopen en ik vond dat wel heel weinig. Maar de coach weet wat hij doet dus ik zal me maar aan zijn schema houden. Niet overmoedig worden zeker?! Ik heb me aangesloten bij het groepje van Lieve en Willy. Super gezellig was het. We waren met 4 vertrokken en na een paar kilometers waren we al met 9. Ik heb genoten met volle teugen van hun verhalen, veel gelachen. Dit was een loopje dat een echte mentale opsteker was. Dank u!

Zaterdag, prachtig weer, kinderen en echtgenoot een ganse dag het huis uit en ik....geen kilometer sport op het programma. Ik was stikjaloers op iedere loper, fietser, wandelaar. Ik wil ook lopen! Dan maar alternatieven zoeken om mijn zwart gat op te vullen. Ik heb al mijn rollend materieel onder handen genomen: 1 auto, 1 mountainbike en 1 stadsfiets kregen een flinke wasbeurt. Daarna heb ik Boulet zijn tip opgevolgd: gaan shoppen. Maar ik was nog maar 1 winkel ver en had barstende hoofdpijn. Not my thing!!! Maar mijn dag was er mee voorbij gekropen.

En vandaag een wedstrijd. Om 9u45 ben ik aangekomen aan het wedstrijdsecretariaat in Brugge. Net op tijd de laatste bus genomen naar de start in Oostende. Om de honger om te lopen wat te stillen heb ik wat ingelopen. Het startschot. Ik was zeer ontspannen en de weersomstandigheden waren spek naar mijn bek: een 6°, lichte motregen en een zijlingse kopwind. Mijn doel was een halve minuut er afprutsen van mijn tijd van vorig jaar.

Voor het eerst heb ik een rustige start genomen. Alles zat mee en de kilometers gingen vlotjes voorbij. Bij de bevoorrading op 8K zat ik nog heel fris. Tot hier toe zat ik op 5 minuten de kilometer. Mijn plan was dit vol te houden tot op 10K. Als de hartslag nog steeds goed zit, zou ik versnellen. En dat is zo gebeurd.

Ik liet mijn groepje achter en focuste mij op die dame voor mij. Die moet ik inhalen de komende 4 kilometer. De laatste 2 kilometer heb ik dankzij een grote meneer me wat uit de wind kunnen zetten en de kleine stip liep nu vlak voor mij. Nog 500 meter voor de finish. Alles geven Wis, nu! Fris met een big smile op mijn smoel ben ik haar voorbij gevlogen. YES!

Ik klokte af op 1u 19min en 59sec over een afstand van 16,15km. Ik ben zo blij met mijn PR. Vooral omdat ik fysiek totaal niet moe was. Mijn start voor 2012 is goedgekeurd.

2 opmerkingen: