woensdag 2 mei 2012

Ekiden Ertvelde (Evergem)

De afgelopen week heb ik het gevoeld zenne dat ik een trail gelopen heb. Van maandag tot woensdag heb ik met stijve kuiten gestrompeld. Het stappen was van sukkelgem en het fietsen ging heel traag. Een geluk dat er voor maandag geen massage op stond want hij zou er niet mogen aankomen hebben. Ook mijn armspieren waren gevoelig. Maar ik heb eigenlijk 'genoten' van die stramme spieren want ik ben best fier op mijn prestatie. Woensdag heeft Gerard bij de benen de laatste stramheid er dan flink uitgemasseerd.

Zondag na de looptraining ben ik een mountainbiketocht gaan doen met Sofie. Het heeft fermen deugd gedaan. De volle 50km hebben we in de zon gereden. Man, het is hoog tijd dat het ECHT goed weer wordt!
Dinsdag ben ik met mijn club SVS Aalst gaan deelnemen aan de Ekiden te Ertvelde (jaja, daar waar den Eddy woont). Vorig jaar hadden we daar ook deelgenomen met een gemengde ploeg. We waren toen op de 16e plaats (net buiten podium) gestrand op 3u 1min 50sec. We kunnen beter!
We stonden aan de start met 2 gemengde teams. Ik liep in de 'B'-ploeg, gelukkig, zodat de druk op mijn schouder niet te groot was. Onze vrienden van Spiridon waren er met 6 teams. De sfeer zat er goed in. Er was een leuke sportieve sfeer samen met de leden van Spiridon, echt fijn.
Tussen de deelnemers was Patrick en zijn lief vrouwke ook aanwezig. Het was een blij weerzien al vlug werden de herinneringen aan de marathon van Barcelona boven gehaald. 't Is toch een pateken zenne. Marathonman, Stefaan Engels is ook komen supporteren. Die ziet er helemaal klaar uit voor zijn Iron man en zijn beklimmingen van de Himalaya.

Klaas heeft daar direct SVS Aalst op het scorebord gezet: hij kwam als eerste loper achter de fiets binnen op zijn 5K in een recordtijd van 17min. De lat was gelegd en ze was redelijk hoog. Uiteindelijk is ze ook hoog gebleven want ons 'A'-team is gefinisht als 11e van de 161 deelnemende ploegen met een eindtijd van 2u 53min.

Mijn team heeft het ook heel goed gedaan. Wij hebben de aflossingsmarathon gelopen in 3u 50min en staan op de 112e plaats. Vooral Willy, onze 71-jarige, heeft dat prachtig gedaan. Ik was de 4e loper en had 10km af te werken. Na een kleine 50 minuten was ik er van af. Dat was de tijd die ik minimaal wou lopen.
Het parcours is 2 ronden van 5km waarvan de helft op een finse piste is. Niet mijn ding en zeker niet leuk als je je snelheid wil aanhouden. Bovendien waren de houtstukken vers aangelegd. Kl*te vind ik persoonlijk maar tja, dat gold dan ook voor iedereen. Daar kwam de temperatuur bij die me te hoog is, dus algemeen ben ik toch tevreden. Ook onze coach was fier zenne.
Dit weekend staat de communie van mijn liefste Manu op het programma. Zondag is het, bij goed weer, pick nick bij vrienden. Ondertussen is het nog wat lopen en fietsen zodat ik het op de stratenloop goed kan doen. Deze is op 12 mei in Aalst, is 10 km lang en wordt georganiseerd door het VTI te Aalst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten