zaterdag 16 juni 2012

Lopen leert sparen.

Lopen is een relatief goedkope sport. Je schaft een paar schoenen en wat kledij aan en je bent vertrokken. Naarmate je vorderingen maakt wil je ook andere oorden aflopen. Marathons zijn niet goedkoop, vooral als je naar het buitenland trekt.

Ik ben al naar Berlijn geweest en naar Barcelona. Het internet afzoeken levert mooie deals op en de prijzen blijven zo binnen de perken. Dat zijn bedragen die gemakkelijk en vlug bij elkaar te sparen zijn. Dergelijke beslissingen neem je tenslotte enkele maanden voor D-day.

New York is een ander paar mouwen. Eind vorig jaar besloot ik dat ik deze echt wil doen. Het is ook wel DE marathon. Wat rekenwerk geeft dat dit niet goedkoop zal zijn om ons tweetjes naar ginder te krijgen. Ik ben bovendien van mening dat dergelijke 'uitspattingen' niet van ons spaargeld moeten betaald worden. En zo ben ik sedert december 2011 aan het sparen geslagen.

Na 6 maanden ben ik wel trots op mijn vorderingen. Deze week heeft mijn ventje mijn Honda CB 600 te koop gezet. Ik heb er lang over gedaan om dat over mijn hart te krijgen. Maar het is bijna 2 jaar geleden dat ik er op gereden heb. Dus ja, hij gaat weg. Dat zal mijn potje ook mooi aandikken. Dat komt dus in orde met New York.
Zo zie je maar dat je van lopen een goede spaarder wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten