maandag 11 juni 2012

Regiotour en loopke doen

Het is een hele leuke, sportieve week geweest maar ook een zware. Zo volg ik momenteel een schema voor die dames triathlon Mr. T in augustus. Buiten het sporten werden de avonden vooral gevuld met Padi, huizenjacht voor MTB weekend 2013 en het doen van was en plas.

Maandag stond er een flinke zwemtraining op. Als ik alle meters bij elkaar telde, diende ik zo'n 4.400m te doen. De kinderen gingen naar hun zwemles en ik ben mijn baantjes beginnen trekken. Het is me gelukt om alle 88 baantjes van 50m te doen binnen de tijdspanne van de kids hun zwemles. Ik had gloeiende kaakjes van de inspanning maar verder was alles dik in orde.

Dinsdag was het de wekelijkse training met de club SVS, voor mij eentje van een kleine 10km. Er werd vooral bijgekletst en dus was het een zeer ontspannen loopje.

Woensdag ben ik samen met mijn zoon en Padi een 5km gaan joggen. Donderdag was mijn gezelschap Nathalie. Zij heeft de loopdraad terug opgepikt en ik hou een oogje in het zeil of ze het volhoudt. Ze doet het naar mijn mening ronduit schitterend. Deze week zal ze de 5km in 1 keer lopen. Dat wordt spannend. Ik kijk al uit naar onze wekelijkse afspraak.

Vrijdagavond was het sla kuisen en tomaten snijden voor 35 mensen. Het is een traditie dat er na de regiotour in Erpe-Mere bij iemand thuis een BBQ gehouden wordt met diegenen die mee waren op MTB-weekend. Afgepeigerd ben ik die avond in mijn bed gekropen. De oogskes heb ik flink dichtgeknepen zodat ik zaterdag (vroeg) fris aan de start zou staan van de Regiotour.

Om 8u zijn we vertrokken met de Leedse delegatie van een 10 bikers. In Erpe-Mere hebben we ons gevoegd bij de delegatie van Aalst en zo waren we vlug met een 20-tal bikers. Liesje, Kaat, Sofie en ik waren de enige vrouwen en gingen de basislus van 80km doen. De wind was alom aanwezig en blies stevig in ons gezicht maar de pret was groter. Het kon ons dus niet schelen. Zonder al te grote accidenten hebben we de tocht vlotjes (94km!) uitgereden. Met deze MTBiekes op stap gaan is toch altijd leute.


Thuisgekomen vroeg Padi alle aandacht. Dat beest had een hele dag op haar wandeling gewacht dus ik met haar weg. De zon was nog lekker warm en de natuur geurde zo heerlijk dat ik alle tijd uit het oog verloren ben. Padi en ik zijn zo'n 2,5u op stap geweest. Er was afgesproken om 19u op de BBQ maar bebie was nog niet thuis. Een gsm had ik niet mee en zo was Chris lichtelijk in paniek. Cliff heeft hem kunnen geruststellen want deze had me gespot. Toen ik thuis kwam bleek het al 20u te zijn en zo was ik dik te laat op de aprèsfeesten.

Gisteren was het dan tenslotte een jogging in Haaltert. Het parcours ging voorbij mijn ouders hun woning, ik kon er dus toch niet onderuit om mee te lopen. Oorspronkelijk zou ik voor de 6km gaan. Maar de beentjes waren niets moe. Manu en ik zijn van Lede naar Haaltert gefietst en ik heb me in een impuls ingeschreven voor de langste afstand, 12,5km. Het was warm, het is een moeilijk parcours dus ik zou niet hoger gaan dan mijn marathontempo.

De eerste 2 toeren heb ik heel rustig gelopen, wat verkennend. Daarna voelde het nog steeds ok en ben ik beginnen versnellen. Ik heb de 12,5km comfortabel uitgelopen in 1u 2min. Ik eindigde 6e vrouw en dus mijn dag kon niet meer stuk. In de regen zijn we dan terug naar huis gefietst. Moe en voldaan heb ik de riem van de week afgelegd en ben als een blok in slaap gevallen.

Vandaag start er een nieuwe, gelijkaardige week...te beginnen met 4.400m zwemmen.

1 opmerking:

  1. 4,4km zwemmen... respect girl! ik noem je Chloorgriet vanaf vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen