woensdag 29 augustus 2012

Be a hero for one day ! marathonpr​oject 2013

Marathonman, Stefaan Engels is al enkele jaren mijn 'idool'. Alles startte in 2010. Hij was de man die mij inspireerde toen. Welke zot (met alle respect hé Stefaan) loopt nu alle dagen een marathon?! Hij was de man die mij liet zien dat lopen en presteren samen gaan als je er de fun in houdt.

Hij was ook diegene die mijn blog officieel op gang bracht met mijn allereerste blogstukje. Grappig als je het naleest.

Er is heel veel veranderd sedert die dag in mei:
* Samen met 3 fantastische vrienden hebben we onze eigen loopclub SVS Aalst. Onze club is gestart met 5 leden en al uitgegroeid tot 42. We zetten mooie resultaten neer en op de trainingen staat iedereen er. Het is een club waar vriendschap de lijm is. Waar mensen een persoonlijke begeleiding krijgen. Een club die sportief gedrag naar andere lopers en clubs hoog in de vaandel draagt. Ik ben echt fier op onze club.
* Een marathon lopen is al geen vrees meer maar een honger die nog steeds niet gestild is. De grenzen worden voorzichtig verlegd naar een ultraloop.
* Te veel om op te noemen...

Maar Marathonman en zijn aanhang zijn gebleven. Hij heeft nog steeds, ik durf zeggen nog meer dan toen, die positieve aura. Hij heeft me vergezeld op mijn marathon van Barcelona, me overtuigd om triathlon te proberen, hij is blijven inspireren op steeds diezelfde nonchalante optimistische manier van hem. Hij is een schatje.

Het is mijn toer om iets terug te doen. Ik steun hem met de volle 200% in zijn project: Be a hero for one day ! marathonpr​oject 2013.
Iedere dag van 2013 zal er iemand onbekend in de spotlight komen omdat hij/zij die dag zijn/haar marathon loopt. Al wie goesting heeft, vrienden, familie, toevallige lopers die dag, zullen zich achter die persoon scharen zoals in 2010 met Marathonman. Ze zullen hen motiveren, over de streep schreeuwen en hen feliciteren in het slagen van hun opzet. Je kan er alles over lezen en eventueel deelnemen hier.

Ik loop de mijne op vrijdag 15 februari 2013. Er is geen betere manier om die dag 41 jaar te worden. Ik roep dus iedereen op om mij te komen vergezellen voor de afstand die hij/zij zelf kiest. Als ik maar die dag niet alleen loop.

Noteer deze datum alvast in jullie agenda. Ik kom er in een later blogstukje wel nog concreter op terug.

4 opmerkingen:

  1. Als we ons niet in de bergen bevinden (want mijn liefste Wisken, u verjaart in de krokusvakantie in 2013) loop ik mee zover ik tegen dan kan! :) You rock milady x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Wisken, count me in! Ik kom wat km's meelopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Luc Van den Brempt30 augustus 2012 om 10:27

    Hi Wisken, genoteerd voor 15 februari. Kom graag met jou een stukje meelopen.
    Vind het een goed idee om een project van "dagelijkse" marathons terug te starten.

    BeantwoordenVerwijderen