zondag 19 augustus 2012

Bear Trail - Week 10

Deze week heb ik goed gefietst en veel gewandeld. Het was me te warm om te lopen. En voor vandaag beloofden ze hoge temperaturen, dus me wat sparen kon geen kwaad.

Deze morgen ben ik goed op tijd vertrokken naar de Mr. T. Om 9u30 vertrokken in Lede en om 10u15 geparkeerd aan de Blaarmeersen. Het was super druk. Ik heb niet getreuzeld en kwam net op tijd op de briefing aan de start van het zwemmen.

Er moest eerst 750m gezwommen worden...of is het gevochten worden? Man man man...wat was dat! Schoppen, slaan, ik ben zelf aan mijn voeten achteruit getrokken...niet normaal. Hier gaan ze over lijken zenne. Maar ik heb mijn stroom goed kunnen vinden en ben redelijk naar voor kunnen schuiven. De temperatuur van het water was perfect. Uit het water diende ik een kleine 200m te lopen naar de fietszone. Dit vond ik het lastigste. Wat sukkeling om mijn fietshandschoentjes aan te krijgen en hup de fiets op. Ik was ongeveer 24 minuten ver in de wedstrijd.

Fietsen zou mijn beste stuk moeten zijn. Ik ging bij de start bijna uit de bocht, gelukkig stond er iemand van de crew. Op het einde van de eerste ronde vond ik een dame genaamd Liese. We spraken af elkaar wat te helpen. We wisselden goed af en konden onze snelheid constant houden aan 30km/u. In de 3e ronde is er een zekere An bij gekomen. Het was een aangename samenwerking en na 40 minuten zat mijn fietsen er op. Dat gaat vlotjes.

Voor het lopen was ik het meeste bang. Niet voor de snelheid maar voor de hitte. Hoe goed ik vorige week gelopen heb (26 min) zo zwak was het vandaag. Ik heb er namelijk een half uur over gedaan. Maar ik durfde niet sneller. Ik had echt geen zin om in het rood te gaan met dit weer. Toch heb ik er veel voorbij gestoken. De laatste ronde was in de Topsporthal en dat is kicken. Heel veel publiek schreeuwt je toe.

In de laatste rechte lijn zag ik dat, als ik nog een spurtje deed, ik onder 1u35min zou blijven. Dus sprinten en eindtijd was 1u34min55sec. Ik was heel tevreden gezien de weersomstandigheden. Het was echt HEEL warm. Ik ben nieuwsgierig naar mijn ranking.

Maar wat een leuke discipline. Het is dankzij Club365 van Marathonman Stefaan Engels dat ik dit probeer. Ik hou wel van de variatie. Zoals ik altijd al gezegd heb, ben ik niet een rasechte loper. Ik heb er gewoon niet de lichaamsbouw voor. In hart en nieren ben ik een fietser die wat kan lopen. Zwemmen doe ik al van kinds af. Iedere zondagmorgen ging ik met mijn vader naar Hillegem in het Waterhoentje zwemmen. Jaren aan een stuk. Omdat de kids in de zwemclub Neptunus zitten, trek ik regelmatig baantjes. Dus mijn zwemmen is best ok.

Alle deelnemers van Club365 hebben het trouwens goed gedaan. De mannen eindigden tussen 1u15 en 1u18. Charlotte was binnen op 1u30. Marathonman was tevreden met zijn kindjes ;-).

Ik heb wel heel veel bewondering voor diegenen die een volledige triathlon doen. Man dat moet heavy zijn! Een kwart zou ik zien zitten en wil ik volgend jaar wel eens riskeren. Dat moet nog lukken.

Ik wil toch een merci doen aan Luco voor de zwembegeleiding, Charlotte voor de motivatie en de positieve vibes, Stefaan Engels voor de coaching, Katrien voor me er attent op te maken dat de wedstrijd vandaag was en niet gisteren en mijn gezinnetje voor me alweer vele uurtjes te laten sporten. Dikke bees.

Daphni, je bent de enige die een gokje waagde. Je was er niet zo ver af. Had ik wat beter gelopen, je zou er pal op geweest zijn! Je bent dan ook de winnaar. Stuur me je adres daar in den Amerika eens door want je hebt een prijs gewonnen :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten