zondag 26 augustus 2012

Bear Trail - Week 9

Vanaf deze week zijn de 2 fietstrainingen terug omgezet naar looptrainingen. Vanaf deze week werd er dus terug 5 keer gelopen. Dat wordt weer wennen. Zou het nog lukken?

Om nog af te kicken van de Mr. T heb ik de eerste 3 dagen kleine afstanden (6K + 8K + 10K) gedaan. Het was nog warm maar het viel wel allemaal nog mee.

Zaterdag en zondag was het doel 25K en 20K lopen. Slik. Op de lange duurtrainingen heb ik ook altijd een 'eetprobleem'. Die gels en andere voeding lukt maar niet om binnen te houden. Mijn schoonzus is recentelijk verdeelster van de Herbalife producten geworden. Laat ik die Formule 1 eens testen? Dit beweert het hongergevoel voor 4 à 5 uur af te remmen.

Zaterdagmorgen opgestaan, de shake genomen en vertrokken voor mijn 25K. Ik besloot voor mezelf niets te forceren. Alle kilometers ga ik lopen aan een hartslag gelijk aan de ondergrens van mijn zone voor lange duurloop. Als de 25K niet lukt, toch proberen er zo dicht mogelijk bij te komen.

Veel snelheid zat er niet in maar de kilometers gingen vlotjes tot de 18K. Daar viel mijn energiepeil steil naar beneden. De hartslag bleef mooi rond de 143 maar de benen draaiden niet vlotjes meer rond. Ik besloot om te stoppen op 20K. Morgen komt er immers nog een dag. Na 2u 17' was de training voorbij en ik had geen spierpijn of last. Mijn gemiddelde hartslag was 145, mooi. Heb ik honger gehad? Ja, toch wel. Misschien moet ik morgen eerst ontbijten en de shake als toetje nemen?

Zondag zelfde scenario. Deze 20K ging ik vastbesloten uitlopen maar dit keer aan de bovengrens van mijn hartslagzone. Ik at mijn gebruikelijk ontbijt met de shake als afsluiter. Dit gaf al een voller gevoel zie. Na de clubopwarming nog zo'n 2km bij Helga gebleven die volop aan het trainen is voor haar eerste halve marathon. Het was jammer genoeg net iets te traag voor de hele afstand en we namen afscheid.

Mijn benen draaiden veel beter rond dan gisteren en ik had er mega zin in. Het was ook ideaal weer, zachte temperatuur, goed windje en motregen. Zo heb ik het graag. Ik heb in begin verscheidene keren een sanitaire stop moeten doen. Vervelend. Telkens is het weer op ritme komen. De hartslag bleef netjes stabiel en het tempo lag toch hoger dan gisteren. Deze 20K deed ik in 2u 12' en gemiddelde hartslag was 146. Opnieuw geen last of spierpijnen. De Herbalife zal dus verder getest worden de komende weken.

Allé, de eerste 20gers zitten er op, we zijn vertrokken. De snelheid komt met de tijd wel terug, daar maak ik me geen zorgen om. Mijn conditie en uithouding zit goed, dat is bevestigd. Dus nu is het trainen, trainen en nog eens trainen hé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten