zondag 30 december 2012

Apeldoorn/Hero - Week 5/7

De laatste week van 2012. De laatste week alles geven want 2013 mag ik starten met een recuperatieweek. Het was een week die overvol zat met werken, veel lopen en voorbereidingen treffen voor de eindejaarsfeesten @ home. Het was een gepuzzel en geen minuut onbenut laten maar ik heb het allemaal rond gekregen. Lang leve mijn onuitputtelijk vat energie en de helpende handen van mijn kids en echtgenoot.

Kerstavond hebben we met ons gezin gevierd, lekker thuis. Geen overdreven boel, juist een gezellig aperitiefmoment, samen familiefilm kijken, etc. Kerstmisdag is traditiegetrouw dineren met de familie van mijn man. Altijd lekker eten en aangenaam gezelschap.

Woensdag nog gewerkt en 's avonds een stevige intervaltraining. Ik heb geluk gehad en heb 14km in droog weer kunnen doen. Vervolgens haalde ik Padi op voor de cooling down (4km) en pataat, gietende regen. Stefanie had ook mal chance voor haar star2run-training maar ze heeft iedere minuut uitgelopen. Dikke duim!!!

Donderdag had ik verlof (dank u baasje!) en dus de gelegenheid om met Nathalie af te spreken. Padi was blij dat het vandaag niet regende en dat er meer ging gelopen worden. Ze was heel zorgzaam naar Nathalie toe. Constant checken of ze nog bij ons was. Lief hé. We hebben een tetterende gezellige 13km gelopen in de zon.

Vrijdag was het overal naartoe vliegen zodat ik de meeste boodschappen had voor het drukke weekend. Ik haat shoppen en kon ik die massa zo best vermijden. Tegen 17u30 was ik rond met mijn schema en dus tijd om te gaan lopen. Het was een stevige tempotraining van 17km en alle stress was van me afgegleden.

Zaterdagvoormiddag was opnieuw al voorbereidend werk doen voor het oudejaars- en nieuwjaarsfeest bij ons thuis. In de namiddag ben ik naar de vergadering gegaan over het Hero-project van Marathonman. Samen met nog vele anderen heb ik me als vrijwilliger opgegeven om enkele dagen te helpen met de organisatie. Ik was onder de indruk van de organisatie!

De Hero van de dag gaat echt serieus in de watten gelegd worden. Buiten een goede begeleiding en de nodige nutsvoorzieningen, is er ook aan de Hero-zelf gedacht. Echt de moeite om in 2013 eens die grens te verleggen en zo'n Hero-dag te boeken. Als er nog vrijwilligers zijn - Julie, had jij dat niet in je top 10 staan? Het is dan nog lekker dicht bij jou thuis! - jullie helpende handen zijn steeds welkom. Check website!

Vandaag, zondag, was er dan mijn laatste lange duurloop voor 2012, eentje van 35km. Ik had afgesproken met Orville, Patrice en Sören. Met ons vieren hebben we eerst een dikke 14km gelopen aan een mooi tempo. Het was een leuk toerke en tetteren is dus niet enkel een vrouwenzaak! Ik moest al van bij het vertrek naar toilet maar de Topsporthal was nog gesloten. Na een 10km kon ik het echt niet meer houden en gelukkig was het café aan de Leie al open. Man, wat deed dat deugd.
Bij het uitkomen van den bos aan de Watersportbaan, kwam juist de groep van Marathonman Stefaan Engels aan. Perfect timing en we hebben ons bij hen gevoegd. Het deed ferm deugd om de bende van in Barcelona nog eens te zien. Patrick vierde vandaag dan ook juist zijn verjaardag dus de sfeer was alweer top. We hebben 15km samen met hen gelopen.

Daarna moesten we Orville, Sören en ik nog 6km bij lopen en deze hebben we aan een iets hoger tempo gedaan. Het is de eerste keer dat ik zo'n afstand met iemand loop dat de hele duurtijd klopt qua tempo. Heerlijk loopje was het vandaag in de 30 decemberzon.

Sören heeft het ambitieuze plan om vanaf 1 januari 2013 alle weken 1 marathon te lopen, dat zullen er 52 zijn in kader van het Hero-project. Ik ben er vast van overtuigd dat hij dat doel tot een goed einde gaat brengen. Ge zijt nen krak zenne maat en toi toi toi.

Ziezo, ik sluit 2012 af met toch wel mooie sportcijfertjes:

2.307,94 km gelopen - zo'n 636km meer dan vorig jaar
3.278,51 km gefietst
     26,05 km gezwommen (vanaf registratiemoment)

Ik storm 2012 uit en mijn entree voor 2013 beloofd al even turbulent te worden gezien het de feestweek is van het Hero-project.

Via smoelenboek postte Martine Hofstede volgende lied en het zo'n mooi alles zeggend lied.  Ik wens iedereen fijne feesten en voor 2013 wil ik alleen maar zeggen: Wees goed, wees jezelf, wees gelukkig en leef je leven.

1 opmerking:

  1. Leuke training heb je gelopen, bijna in m'n achtertuin. Jammer dat ik in Engeland was, of ik had mee kunnen doen ;-) Veel succes met je voorbereidingen voor de sportieve prestaties in 2013, ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen