maandag 3 december 2012

Dropping

Het begint goed fris te worden om te lopen. De Craftjes neem ik vlot uit mijn kast en de dikke loopbroek voelt goed.

Dinsdag heb ik een stevige intervaltraining gedaan. Woensdag was rustig lopen met Padi. Dit keer ben ik met haar in Lede gebleven. Ze vond het absoluut niet erg. Super voorbeeldig liep ze aan mijn zijde. We hebben er 11,5 gedaan en het hadden er voor haar best meer mogen zijn. Maar ook voor een hond is rustig opbouwen de boodschap.

Dit weekend werd mijn zoon 12 jaar. Ik had dus mijn training van vrijdag verlegd naar donderdag. Het was een tempotraining en de afgelopen 2 dagen voelde ik behoorlijk. Maar hierdoor had ik het weekend vrij om alle aandacht aan de kids te schenken. Tenslotte is het toch iets speciaal hé 12 jaar.

Wanneer hij dan zondag in de namiddag naar de scouts was, heb ik me laten droppen in Berlare. Telkens ik met Sofie ons MTB-ritje in Kalken/Berlare rij, zeg ik haar dat ik dit wel eens wil aflopen. En dat is er dan gisteren van gekomen.

Ik heb ons toerke zonder de lussen afgelopen naar huis. Het eerste half uur heb ik nog wat buitjes over mijn hoofd gekregen maar nadien was het één en al zon tot mijn thuiskomst.

Ik had onze MTB-rit op mijn loophorloge gezet. Er was heel wat modder maar ik voelde me echt in mijn nopjes. De natuur rook heerlijk en het kleurenspel van donkere hemel en zon was prachtig. Ik werd zelfs getrakteerd op een volledige regenboog.



Het is de eerste keer dat ik volledig op GPS gelopen heb. In het begin had ik het niet helemaal door maar daarna ging het vlekkeloos. Ik  realiseer me nu de prachtige mogelijkheden met op de GPS van mijn Garmin te lopen. Plots wordt mijn loopgebied uitdagender en uitgebreider. Voor volgende keer kan ik me een knooppunten route uitstippelen of een reeds bestaande route downloaden. Stom eigenlijk dat ik het nooit eerder echt uitgeprobeerd heb.

's Avonds waren mijn benen voor het eerst vermoeid. Deze week is het aantal kilometers merkelijk minder. Zondag neem ik deel aan de Hivernales. Dus laat ik deze week dan maar flink wat slaap inhalen. Zal precies....geeuw....nodig zijn.

2 opmerkingen:

  1. Met welk een GPS loop je dan Wiske? Een Garmin? Proficiat aan je zoon met zijn verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een Garmin Forerunner 405 XT. Ben er zeer tevreden over.

      Verwijderen