zondag 6 januari 2013

Apeldoorn/Hero - Week 4/6

Zaterdag was er de Ekiden aan de Watersportbaan te Gent in het kader van Hero for one day. Buiten Sören en Wendy, kende ik niemand van mijn teamleden. Wendy en Sören zijn snelle lopers, ik kan maar zien dat ik hen niet teleurstel. Bovendien mocht ik mijn 10km van de coach echt als wedstrijd lopen. Ik ga voor een tijd tussen de 50' en 55'.

Met een 9° op de klok is een 3/4broek en een T-shirt met korte mouwen meer dan voldoende. De sfeer is goed, ik voel me niet echt fris maar heb er wel ongelooflijk veel zin in. Startschot en weg zijn we. De eerste kilometer wat temperen en daarna op ritme komen. Ik kan goed mijn ritme vasthouden aan mijn 10km-hartslag.

En dan denk ik dat ik super woman ben en begin te versnellen op 1,5km van de meet. Het had verstandiger geweest had ik dit maar de laatste 500m gedaan maar ja, te ongeduldig zeker hé. Hierdoor moest ik de laatste 200m over mijn hartslagzone gaan en alles er uit persen. Maar ik heb de versnelling niet meer afgegeven. Ik zag op mijn horloge dat ik onder die 50' zat en was niet zinnes om die nog af te geven.

Zo eindigde ik mijn 10km in 48'26". Ik was zeer tevreden. Uiteindelijk deed ons team het heel goed, we zijn van de 4e plaats geklommen tot de 2e plaats. We liepen de marathon in ongeveer 3u19'. Mooie tijd!

Na de Ekiden en het finishen van de Hero van de dag Mevr. Catharina Segers was er aansluitend de nieuwjaarsreceptie. Daarna was er het optreden van de band Das Rock. Ik heb me fantastisch geamuseerd want hun playlist is mijne meug. Ik heb gedanst, gesprongen (hé Ludo) en met volle teugen genoten.

Deze morgen had ik afgesproken met Karen om 8u in het park van Aalst. We hebben een rustige babbelloop gedaan op onze Vibram's. Heerlijk om de dag te zien beginnen in volle natuur. De recuperatieweek zit er op, morgen terug er tegen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten