donderdag 3 januari 2013

Be a hero for one day

Vandaag ben ik de sfeer gaan opsnuiven bij het Hero-project van Marathonman. Iedere dag van 2013 loopt iemand anders zijn of haar marathon. Tijdens deze prestatie is iedereen vrij om mee te lopen. Het zijn telkens toerkes van 5km rond de Watersportbaan. Op het einde is er een kleine lus van 2,195km zodat de afstand officieel is. Het vertrekpunt is aan De Streep, de creatie van Ron Chiers, beeldend kunstenaar, loper en fijne meneer.

Het is echt goed georganiseerd. Iedere loper registreert zich best eerst aan De Loft want ieders gelopen ronde telt mee om het jaardoel, 200.000km te halen. Je start aan De Streep en doet zo veel als je wil. Er is isotonische drank van Ettix en water voorzien. Na het lopen kan je genieten van een warme of koude Cécémel.
Tijdens het lopen is er leuke muziek en er is zelfs een tijdsregistratie. Marathonman Stefaan Engels en zijn team hebben hard gewerkt om dit te organiseren. Ze hebben aan alles gedacht en als een loper met deze omkadering niet tevreden is dan weet ik het niet meer hoor. De goodiebag die je als Hero ontvangt is niet met prutsen gevuld maar met nuttige, duurzame lopersitems. Trouwens, er zijn nog enkele dagen vrij op hun kalender. Misschien eens die stap zetten en jouw dag prikken?
Voor de desbetreffende Hero van de dag is het zalig om mensen, bekend of onbekend, bij zich te hebben tijdens zijn marathon. Er is zelfs iemand, Sören Goethals, die iedere maandag een marathon gaat lopen. Het is echt een leuke sfeer. De crew is altijd in de buurt voor vragen of hulp te bieden aan de Hero en/of diens supporters en meelopers.

Er zijn al heel wat sfeerfoto's beschikbaar in de Fotogalerij op de website, alsook een Hall of fame. Ga maar regelmatig eens piepen.

Nu zaterdag doe ik mee met de Hero-Ekiden. De eerste 10km is voor mijn rekening. Ik ga ze proberen super goed en snel te lopen. Het weer gaat alvast zacht zijn.

Over 30 dagen loop ik mijn hopelijk sub 4:00 marathon in Apeldoorn en dan nog 13 dagen wachten om zelf de Hero van de dag te zijn. Jullie zijn alvast allemaal uitgenodigd om op vrijdag 15 februari met mij mee te lopen. Ik start om 15u. Daarna klinken we op mijn Hero-moment en mijn verjaardag.

Het zijn spannende weken en ik heb er nu al de fijne kriebelkes van in mijn buik. Me happy girl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten