maandag 27 mei 2013

When hell freezes over...

gevaarlijke uitspraak geworden...hagelbuien en sneeuw eind mei...vroeg of laat gaan we met deze uitspraak er niet meer onderuit kunnen. Persoonlijk heb ik het wel gehad met het weer. Heet en zwoel weer, daar sta ik nu ook niet voor te springen. Maar toegegeven, een gemiddelde maandtemperatuur voor de maand mei van 8° is niet echt meer normaal.

Misschien zijn er te veel mensen die te veel stoute dingen gedaan hebben? Tenslotte heeft men het weer dat men verdient...dus allemaal wat braver, vriendelijker, verdraagzamer worden en het zonneke gaat wel weer schijnen...of zo.

Lopen was minimaal deze week. Te rare week en te druk schema en ik vond het te koud en te nat en had te weinig goesting...te veel "te's" om goed te zijn. Daarom had ik mezelf een doel voor ogen genomen: mijn zwemmen terug actief krijgen en me inschrijven voor de Livinusrun eind juni.

Dinsdag ben ik niet gaan lopen met de madammen. Het huishoudelijk werk kwam al tot in de living gekropen.

Woensdag gelopen met Padi en  Manu. Hij had geen zin om deel te nemen aan de training en dus hebben we samen gelopen. Tetterend hebben we een moeder-zoon loopje gedaan van 10km op 1u. Moet zeggen dat ik onder de indruk was.

Hoe ik er nooit eerder opgekomen ben, weet ik niet, maar gaan zwemmen in mijn middagpauze is super tof. Vrijdag op de fiets vertrokken om 12u en om 12u15 lag ik al in het water. Weliswaar mijn duikbril vergeten maar alles gebeurt met een reden in het leven. Hierdoor heb ik rustig gezwommen.

Om 12u50 terug het bad uit na een kilometer zwemmerke zwem te spelen en om 13u15 alweer paraat aan de computer op het werk. Moet toegeven dat ik keihard naar het werk gefietst had want het begon te regenen en mijn haar was net droog. Zal wel een goede koppeltraining geweest zijn voor in juli.

Vrijdagavond nog eens de loopschoenen aangebonden samen met Manu en Chris. Mijn ventje is op de sukkel met zijn knie en moest na 400m al stoppen. Hij was behoorlijk teleurgesteld. Hij had zo gehoopt dat het lopen wel zou lukken met de knie. Over 7 weken is het de Transpyr en het is niet echt het moment om lang stil te liggen. Maar loeken, dat komt allemaal in orde, geloof me!

Zaterdag onder een stralende blauwe hemel bij het ochtendgloren en ZON zijn Sofie en ik gaan fietsen langs den Dender. We hadden dat vrijdagnacht op het dansfeest van vrienden afgesproken. Ondanks het feit dat ik pas om 3u in mijn bed lag, was ik al wakker voor de wekker. Wat een zalige manier om zo je zaterdag te beginnen - lekker sporten. Het tempo was best vlotjes en we deden 49km.

Zondag was het opendeurdag van ons Ballet Lede. Mijn dochter en ik moesten optreden. Zij mag de zwaan zijn en ik de olifant in de porceleinwinkel. Maar mijn loeken vond het nog best goed dus mijn vertrouwen is wat opgekrikt. Heb me dan maar meteen ingeschreven voor een nieuw balletjaar met een uur modern ballet extra er bij. Vanaf september is het dus 2,5u modern ballet ipv 1,5u.

We zijn een toffe bende vrouwen en we hebben allemaal besloten om er een jaartje bij te doen. Goed hé Stefanie en Kimberly...jullie zijn duidelijk nog niet van ons vanaf.

Heb me deze week dan ook ingeschreven voor de Livinusrun in juni en zo ben ik weeral een gerust mens zie. Daarmee zijn alle doelen bereikt en kan ik gerust de nieuwe week starten. Wat gaan we nu allemaal eens gaan doen zie....ooooo, en vandaag is het volop zon, geniet er maar goed van want morgen is het al terug minder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten