maandag 29 juli 2013

NY - week 15

Nog een belangrijk puntje bij het opstellen van een schema is dat het flexibel moet kunnen zijn. Of beter, dat je er zelf flexibel durft mee om te gaan. Mijn schema heeft deze week alleszins de test doorstaan.

Hot, hot en nog eens hot en wat kan ik dan niet? Lopen. Dus werd het zo veel mogelijk alternatieve trainingen doen en hopen dat er momenten zijn waar ik toch iets kan lopen.

Maandag ben ik 65 km gaan mountainbiken met Liesje. We hebben de BLOSO-route van Erpe-Mere en Haaltert aan elkaar geplakt. Veel beschutting en verfrissing van een bos hebben we niet gehad maar toch was het dikke fun.

Dinsdag was het de verjaardag van mijn zus en Chris. Mijn zus woont aan zee. Ik heb een ganse dag haar proberen te bereiken maar ja, straatlopen zit in de familie. Ze zal goed gefeest hebben. Chris en ik zijn in de namiddag 46 km gaan mountainbiken. We hebben de BLOSO-route van Sint-Lievens-Houtem afgereden. 's Avonds hebben we nog een kleine fietstocht gedaan met Noor van en naar het restaurant.

Woensdag moest ik de container op het werk buiten zetten. Dus ben ik er heen en terug gelopen. Ik sprokkelde zo een 15 km bij elkaar maar man wat was het al vroeg warm.

Ik ben voor de rest van de week niet meer buiten gekomen. Lekker binnen in ons fris huis, daar kon je me vinden. Bovendien heb ik al iedere avond buiten in de tent gaan slapen. Nadeel is wel dat elke dag om 5u die haan van de buren, die op 6 meter van ons zit, zijn klep open zet. En dat doet die dan door de hele dag. Grrrrrr...Donderdagmorgen was het me te veel en ben ik hem te lijf gegaan met het waterpistool van de kids. Ik heb hem de volgende uren niet meer gehoord. Eindelijk eens geslapen tot 7u30.

Vrijdag begon het wat af te koelen en zaterdag voelden de temperaturen iets draaglijker aan voor mij om te gaan lopen. Samen met Chris werd het een rustige 5 km langs Wanzele.

Zondagmorgen ben ik mijn baantjes gaan trekken in het zwembad van Dendermonde terwijl de kids hun hart ophaalden in de buizen. In de namiddag nog eens de loopschoenen aangetrokken en een poging ondernomen om tot die 16km te komen. Maar na 14km ben ik oververhit gestopt. Ik had nochtans een pet op die ik regelmatig nat maakte, had veel drinken mee en wat eten, maar het lukt me gewoon niet.

Deze week zal ik al wat ik kan lopen in de eerste 3 dagen, maar vanaf donderdag wordt het terug fietsen en zwemmen. Brosselweek voorbij en een nieuwe die begonnen is. Maar toch nog liever dit dan alle dagen kou en regen. Ik zal me wel schikken, laat die zon maar schijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten