maandag 8 juli 2013

Sneukelweekend in Halen en de Vertikal K getest

Maandagavond was het de Hero-marathon van Charlotte. Samen met haar en Erik, een ander lid van Club365, doe ik aanstaande zondag de Triatlon van Vlaanderen. Charlotte is een super actieve vrouw in wiens gezelschap het altijd aangenaam vertoeven is. Zij is ook de vrouw achter de schermen van het hele Hero-project, samen met Stefaan Engels natuurlijk.

Bovendien was het ook haar verjaardag. De laatste 15km heb ik getracht haar bij te staan. Ze deed het voortreffelijk. Ze heeft altijd goed gedoseerd, voldoende gegeten en gedronken. Ondanks de weinige kilometers in de benen heeft ze de marathon gelopen in 4u19min. Prachtige tijd zenne. Daarna was het, zoals gebruikelijk met Club365, een klein feestje. Ik heb er van genoten. Toch ben ik vroeg naar huis gegaan want de morgen daarop vertrokken de kids op scoutskamp. Zo kon ik hen 's avonds toch nog wat knuffelen.

Dinsdag was het raar, zo zonder onze lawaaimakers. Aan de ene kant ben je blij om zonder kids te zitten maar aan de andere kant was het al een gemis. Die stilte, pfff, geef me maar het andere.

Woensdag was het een aan- en afvoer van bagage en fietsen bij ons thuis. Sofie en Valerie brachten fiets en bagage. Wij gingen immers met ons 3 de streek rond Halen onveilig maken. Chris en zijn vrienden hun bagage en fietsen moesten vervolgens bij Ulrich gevoerd worden. Zij begonnen donderdag aan hun groot avontuur: The Transpyr 2013.
Donderdag om 4u30 zette ik Bart, Jurgen en Chris af in Aalst. Daar waren Ulrich, Thijs en Keevy al. Met hun 6 reden ze dan in een gehuurd busje en chauffeur naar Rosas in Spanje. Dit is het vertrekpunt van hun uitdaging. Ik kroop nog enkele uren terug het bed in om dan een halve dag nog te gaan werken.

Om 16u30 was het dan vriendinnentijd. Halen, here we come! Onze B&B Azadro werd onmiddellijk goed bevonden. Ruime kamer, goede bedden, alles netjes en proper en helemaal voor ons alleen. 's Avonds zijn we een hapje gaan eten in Nicky's Catwalk in Diest. Van waar die naam komt, ik weet het niet maar het was wel een gezellige hippe bar met een menukaart...je vindt er je kattenjongen niet in terug!


Vrijdag, bij het krieken van de dag, sloop ik uit bed. De nieuwe Vertikal K van La Sportiva zouden hun nut moeten gaan bewijzen. Op enkele meters van ons logement lag het Schulensmeer. Ik had op internet gezien dat er een natuurwandeling was van 10km. Deze zou ik gaan aflopen. De temperatuur was om 6u45 al lekker zacht en de benen schreeuwden om kilometers.
Wanneer je zo vroeg gaat lopen dan zie je de natuur echt ontwaken, de beesten komen uit hun hol gekropen en je ziet de zon opkomen aan het meer. De Vertikal K van La Sportiva is een fantastische schoen. Zand, stenen, nat gras, takken,...eender wat, ondanks de minimalistische zool voel je bijna niets er van. Daar ik ze een halve maat te klein gekocht had, had ik er de binnenzool uit gedaan. Hierdoor was het nog niet ideaal maar best ok om mee te lopen. Ook de lap over de veters is super. Vooreerst worden je kousen niet nat wanneer je door het dauwgras loopt en ook kruipen er geen kleine prutserijen in. Zalig.
Mijn pad werd gekruist door paarden, koeien, eenden en ganzen, konijnen en een hele kudde schapen. Deze laatste had ik heel duidelijk gestoord in hun slaap. Ik baande me een weg door de mekkerende meute. Daarna werd ik getrakteerd op een slingerend padje door het bos met als eindpunt een prachtig uitzicht op het meer. De wekker van de dames liep net af toen ik terug aankwam bij de B&B. Het waren 12 zalige kilometers die me een massa energie gegeven hadden. Ik was klaar om de dag te beginnen.

We deden zo'n 64 km met onze MTB waarvan het grootste gedeelte over de Boomgaardenroute ging. Er was geen kat te bespeuren op straat. Heel raar hoor. We dachten al dat er iets in de wereld was gebeurd en dat wij de enige waren die het niet wisten. En die tuinen van die Limburgers...allemaal zo netjes aangelegd en onderhouden. Wat ook heel opvallend was, was dat er NERGENS zwerfvuil valt te bespeuren. Geen papiertje, geen blikje, niets, nada, niente...als we daar eens een voorbeeld aan nemen zeg!

Om 15u30 werden we verwacht voor 2,5u wellnessen bij Sauna Karmijn. Deze lag op 600m van de B&B maar wij slaagden er in om een toer alom te maken van 6 km. Eens aangekomen was het één en al luxe en gezelligheid. We genoten met volle teugen van deze overheerlijke wellness, helemaal voor ons alleen. Niets heerlijker dan lekker zweten in de sauna en dan, poedelnaakt in een fris buitenzwembad te duiken. Zalig.



Totaly zen tutten we ons op voor onze uitstap naar restaurant De Spork in Zolder. Hier zouden we bekende koppen gaan spotten. Maar eigenlijk kon het ons niet zo veel schelen of er daar bekende smoelen zaten of niet. Het was een gezellig kader en we hadden zin in vlees! De immense filet pure ging vlotjes binnen moet ik zeggen. Ik denk dat we met ons drie wel een hele koe opgegeten hebben. Spot ik daar geen licht verbazen bij de serveerster bij het afruimen van onze 3 lege borden?! Een dessertje kon er nog net bij. We rolden ons terug in de auto om lekker te gaan maffen.


Zaterdag stonden er 77 km op het programma. We pakten het, net als de vorige dag, verstandig aan: 's morgens flink wat afstand afleggen, dan lunchen en dan de resterende kilometers met stop afwerken. Een goed stuk over de helft ploften we ons op het terras van de Bierkaai. Orval werd gespot op de kaart, perfect bij de tagliatelli met kip. Vervolgens reden we door naar brasserie Olmenhof waar we ons te goed deden aan een pannenkoek met ijs en chocolade. Ja jongens, ik heb ook deze keer de juiste link gebruikt :-).
Met 80 km op de Garmin eindigden we aan 't Vloot bij het Schulensmeer. Wat zag het water er verleidelijk uit, zou het nog koud zijn? Zou ik niet beter eens dat triathlonpakje testen? We begonnen met kijken, toen gingen de tenen er in, vervolgens al tot kniehoogte en ja, uiteindelijk doken we gewoon het water in. Heerlijk! We speelden wat watervolley met een Roemeen en een Poolse en zwommen wat. Tri fit is goedgekeurd voor zondag. Om af te sluiten dronken we een lekkere Duvel op het terras. Voor ons avondmaal reden we naar Hasselt. Door onze feestmaaltijden van de afgelopen 24u gingen we voor een kleine hap bij een Thai.

Zondagmorgen hebben we de rode BLOSO-route afgereden in Linkhout. Deze was voor 55% in het bos en de verkoeling was welkom. Man wat is het warm in Limburg! In de namiddag werden we verwacht op het scoutsterrein voor de bezoekdag. Noor haar kamp was immers afgelopen. Manu die blijft nog een weekje achter. Ik was echt uitgeteld en ben samen met mijn dochter vroeg gaan slapen.
Het was een echte vakantie. Lekker gefietst, plukten aardbeien van het veld, aten trosjesbessen, braambessen, krieken en kersen van de overhangende takken, hadden een overheerlijke wellness en deden verder alles waar we zin in hadden en moesten naar niets of niemand kijken. Bedankt Sofie en Valerie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten