dinsdag 3 september 2013

Pauze!

Iedere minuut van mijn dag heb ik graag goed gevuld. Het is geen probleem voor mij om dat ook vol te houden. Doe ik dat niet dan heb ik een soort rusteloosheid over me.

Mocht ik een kind in deze tijd zijn, ik werd in het hok ADHD geduwd tussen de ergste gevallen. Zo zijn ze van me af. Maar mensen, dit is pure levenslust, positieve energie, bruisen. Dus weg met deze negatieve stempel. Net als voor vele andere actieve kinderen denk ik. Ik wijk af.

Mijn meeste energie kanaliseer ik via mijn sporten. Aangezien ik vooral mijn onderkant (benen, voeten) hierbij gebruik raak ik figuurlijk uit balans, uit evenwicht. Ik begon met meer zwemmen. Het komt me ergens tegemoet maar het was niet wat ik zocht. Ik moest het 'spiritueler' gaan zoeken. Het moest iets zijn met het leren afzetten van die vloed aan gedachten, ideeën in mijn hoofd. Naar binnen keren.

Door het winnen van mijn Thaïse massage stond ik veel dichter bij mijn oplossing. Ik voelde het. Maar ik kan toch niet alle weken een massage gaan volgen om mijn evenwicht te hebben? Er moest nog iets anders zijn.

Wat surfend op internet kwam ik terecht op Ashtanga Yoga. Nu komen mijn haren recht bij het woord yoga maar YouTube gaf me een andere kijk. Eentje downloaden en thuis eens proberen. Mmmm...dit is het misschien. Maar dit doe ik best onder de juiste begeleiding. Dan gezocht of dit in Lede kan en kijk...het kan!

Deze morgen nam ik de telefoon en belde naar de Mandra Yoga Studio op nog geen kilometer van mijn deur. In Lede heeft/kan men echt alles! Om 18u45 (Alé, eigenlijk was ik wat te laat want het matje was uit mijn fietstas gevallen) stond ik klaar op het matje (bedankt Joke dat ik het mocht lenen) en onderging de eerste les Dynamic Yoga I.
Het was intens maar zalig. Ik leer mijn spieren ontspannen, me rekken, mijn ademhaling te controleren en vooral alle geblokkeerde dingen rustig los te maken. Mijn evaluatie? Zeer bevredigend. En zo zal ik voortaan alle dinsdagavonden te vinden zijn in de Yogastudio van Barbara Van Lommel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten