donderdag 24 oktober 2013

Dank u B.O.I.C.!

Enkele weken geleden kreeg ik een leuk mailtje van de organisatie van de New York Marathon. Ik was geselecteerd als officiële vlaggendrager voor België in de openingsceremonie in Central Park.

Op 1 november mogen alle Belgische marathonlopers achter mij en onze vlag mee stappen als de helden van dat weekend. Dit is echt hoe de mensen van New York over de deelnemers van deze marathon denken. Ze zien ons echt als helden. Amazing!

De Nederlanders hebben hun oranje, de Schotten hun rokken en doedelzakken en wij Belgen...hmmm...een tenuken zoals in Bokrijk? No thanks. Ik wou zo'n trainingspak als de echte sporters met BELGIUM op. Den driekleur op mijn kaken, schouders recht en de arena binnen stappen. Maar waar haal ik zo'n outfit? 

In een gekke bui stuurde ik een mailtje naar het B.O.I.C. (speciaal voor jou Mirjam : Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité van de famous Jacques Rogge). Ik verwachtte er niets van tot ik vorige week een antwoord kreeg:
Geachte mevrouw, Wij kijken de mogelijkheden na voor een trainingspak.Kan u ons uw maatgegevens doorgeven (36-38-40-…) alsook uw lengte en gewicht.In functie van de eventuele beschikbaarheid zal mijn collega Luc Coppens u verder op de hoogte houden. Sportieve groet,Rudy
En deze morgen was ik effectief op weg naar Brussel, naar het gebouw van het B.O.I.C. achter mijn outfit. Hoe of wat...ik had er geen flauw idee van maar hoopte stilletjes toch dat het een mooie zou zijn. Ik kreeg een zak met daarin een trainingsbroek, T-shirt, Sweater en vest. Het is dezelfde outfit die ze droegen op de openingsceremonie van de negende editie van de Wereldspelen in het Colombiaanse Cali (25/7 tot 04/08). 'k Zal nen schonen vlaggendrager zijn zelle!



 Frederik, speciaal voor jou de fotoshoot. En zeg eens, wat vinden jullie er van?







en er staat wel degelijk BELGIUM op :-)

2 opmerkingen:

  1. Waaaaa super de max! Je ziet, wie niet waagt, niet wint!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schuun konijn!!! En of dat ge nogal ne vlaggendrager gaat zijn!!! Ben super fier op u meisje!!! Veel plezier! x Joke

    BeantwoordenVerwijderen