vrijdag 17 september 2010

Lis 3u 54min 55sec

Amai, het is precies een tijdje geleden!

Ze zijn ons interieur aan het herbeplasteren en herschilderen. Hierdoor is de computer niet echt toegankelijk. We leven al een dikke week tussen de plastiek en hebben de basic om te wonen. Maar ze gaan goed vooruit en ze werken proper. Nog een weekje kamperen en we zijn er van af.

Vrijdag was er het slaapfeestje van Noor. Ik heb 8 meiden te logeren gehad en ik moet zeggen, ze waren zeer lief en flink. We hebben spelletjes gespeeld, Nanny McPhee gekeken, geslapen, ontbeten en gespeeld. De tijd is werkelijk voorbij gevlogen! Voor herhaling vatbaar.

Zaterdag heb ik 20km gelopen met mijn zoon als begeleider op de fiets. Het was heel warm in de namiddag want mijn truitjes staat mooi in mijn rug gebrand.

Zondag was de grote dag voor ons Lis. Haar eerste marathon liep ze In Flanders Fields. Samen met Maggy, Tijl en onze coach ben ik gaan supporteren. We zijn om 8u vertrokken met de fietsen op de wagen richting Nieuwpoort.

Het regende maar hoe dichter we bij de zee kwamen hoe mooier het werd. In Nieuwpoort was het fris maar zonnig. De wind zou een ganse dag in haar rug zitten dus ideaal weer.

Lis treffen we in de zaal van de inschrijvingen. Ze is behoorlijk rustig en kalm. Dat ziet er ook al goed uit. Ik heb potverdekke meer zenuwen dan haar! Er zijn nog mannen van ALVA ook. Die spreken allemaal van supertijden (onder de 3u 27min) neer te zetten. Klinkt heel ambitieus...

Na de start zijn we haar gaan opzoeken op km 8 - 25 - 38 - 40 en de finish. Ze loopt aan een constant tempo, niet over haar limiet en altijd met de lach op haar gezicht. Ik ben zo fier op die meid, ze gaat een knappe tijd neerzetten.

Ze komt stralend en fris over de meet op exact 3u 54min 55sec en het mag gezegd worden:
FANTASTISCH LIS!!!

En de ALVA-boys zijn jammer genoeg niet aan hun ideale tijd geraakt. Ze zijn gefinished op 3u 42min, 3u 36min, allé, geen enkele binnen de vooropgestelde tijd.




Wat heb ik geleerd die dag? Wel het is een kwestie van doseren, genieten en vooral de lat niet te hoog te leggen.

Het was een hele leuke dag en ik sluit hem af met een loopje. De training van vrijdag heb ik zondag gedaan. Er moesten nog 15,5km afgewerkt worden. En zie, dat is vlotjes gegaan, 1u 32min.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten