donderdag 9 september 2010

Overstroming en 4-russen

Zoals het zich de afgelopen reeds aankondigde, we hebben een dikke verkoudheid. Normaal voor atleten die in vorm komen volgens de coach. De timing is op zich niet slecht maar pfff, we hebben het toch liever anders zenne. Maar het is nu zo, hopen dat het snel voorbij is. Koorts heb ik niet dus ik kan blijven sporten. Wel is op het einde van de dag mijn batterij plat, heb ik een ganse dag een druk tussen de ogen van het snot en keelpijn.

Dinsdag stond er zumba op de to-do lijst maar last minute ben ik met Liesje gaan spinnen. Voor de zumba was ik op mijn eentje. Ik hou me al enkele dagen flink, dus gezelschap was meer dan welkom. En het heeft nog deugd gedaan ook. Wel een mega blauwe plek op de binnenkant van mijn been. Ik was vergeten dat het wiel blijft draaien als je stopt met trappen. Gevolg was dat mijn been langs de zijkant van het zadel is geschroefd. Blond zekerst?!

Woensdag mocht ik proberen om tussen de gebruikelijke kilometers in- en uitlopen ook 11,5km te doen aan marathontempo. Aangezien ik naar het werk diende te gaan, is het me niet gelukt in de voormiddag. Ik was niet echt kwaad, het regende pijpestelen. Om 14u heb ik de gastjes afgezet aan het jeugdhuis voor de film en ben ik doorgereden naar het park van Aalst.

Ik ben aan mijn 11,5km begonnen met loodzware benen. Ik had steeds het gevoel dat er een rekker rond mijn middel hing en dat er iemand mij achteruit trok. Mijn snelheid kreeg ik niet omhoog zoals ik wou zonder dat mijn hartslag sky high ging. Aangezien ik nog niet op den helft zat, heb ik geprobeerd een constante snelheid aan te houden zodat ik toch mijn rondes kon uitlopen.

Ik was net aan het denken dat ik het toch wel getroffen had met het weer toen de zon achter de wolken verdween. Op 800m van het einde is het beginnen gieten. Precies of ik onder de douche stond en ze de kraan koud water helemaal opendraaiden. Binnen de minuut was ik doornat en stonden mijn nieuwe, prachtig witte schoenen onder water. De paden van het park konden het water niet slikken en overal was het overstroming. Onbegonnen werk om rond de plassen te lopen dus er maar door.

Een uur en 5 minuten had ik er over gedaan. Niet echt heel slecht voor niet tip top te zijn. Ik heb toch nog mijn uitloopkilometers erbij gedaan. Nat was ik nu toch al maar man, wat had ik kou zeg. Gelukkig had ik een droge fleece in mijn wagen liggen. Voortaan leg ik steeds een handdoek in mijn auto. Ik heb me vlug omkleed in de auto en ben achter de kids gereden. Deze morgen was de zetel van mijn auto nog steeds nat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten