woensdag 29 juni 2011

4e ATS Run Merelbeke

Heeft er nog iemand kou gehad de laatste dagen? Neen? Dat is goed.

Afgelopen zondag was het de seizoensafsluiter van de club. We hebben met 2 ploegen mee gedaan aan de Ekiden in Merelbeke. Het was een lange dag maar een mooie dag.

Onze eerste ploeg, daar zaten de spurters en snelle lopers in, heeft de 3e plaats gehaald van de gemengde ploegen. Zij waren 5e op het algemeen klassement. De marathon werd gelopen in 2u 59'. Schitterend resultaat.

Ik ben geen spurtkonijn en ik werd ingedeeld in de tweede ploeg. Zeer goede keuze van de coach. Het was namelijk heel warm om te lopen en zoals je al eerder gelezen hebt op mijn blog: not my thing.


Ik was de voorlaatste van onze ploeg en moest 9km lopen. Ik deed er 48' 25" over en ik voelde aan alsof ik ging overkoken. Zo rood als een pioen ben ik over die mat gelopen.


Ben ik tevreden met mijn resultaat? Neen en ja. Neen omdat ik weet dat ik terug mijn zelfde fout gemaakt heb: veel te snel in de eerste ronde waardoor geen overschot op het einde. Ja omdat ik echt niets kan presteren in warmte. Geef mij maar wind en 3 graden Celsius. Ik ben daar blijkbaar mentaal niet voor gemaakt.

Ik dompel mezelf zo in zelfbeklag, gejammer en gezucht dat ik meer energie daar in steek dan in het lopen zelf. Daar zal ik dus de komende maanden maar aan werken want dat moet er toch uit zenne.

Ons team deed het evenwel ook niet slecht. We liepen de marathon in 4u rond. We haalden een 44e plaats bij de gemengde ploegen en algemeen waren 59e op de 70 deelnemende ploegen.

1 opmerking:

  1. Beste,
    wij zijn dit weekend naar villa sans soucis geweest en een prachtig weekend gehad maar vandaag hadden wij een mail gekregen van Paul om kosten aan te rekenen van schade die wij niet aangericht hebben (zetel kapot, gaten in vinyl, volgens mij probeert hij gewoon ons op kosten te jagen zoals hij bij jullie gedaan heeft)
    Mijn vraag is hebben jullie dan de borg teruggehad?

    BeantwoordenVerwijderen