donderdag 16 juni 2011

Villa Avec Soucis

Ik ga het simpel houden. Lees de mail van en naar de verhuurder van Villa Sans Soucis in Auby-sur-Semois:

Op 14 juni 2011 09:03 schreef Villa Sans Soucis het volgende:

Goedemorgen,

In bijlage de foto’s vd water- en mazoutteller, gisteren opgenomen rond 19u.
Ook in bijlage de afrekening borg-verbruik.
Onder voorbehoud van eventueel nog te constateren schade zal het saldo van €498,42 teruggestort worden.
Dank en vriendelijke groeten,

Paul


Van: Wisken
Datum: Tue, 14 Jun 2011 10:27:50 +0200
Aan: Villa Sans Soucis
Onderwerp: Re: Vrijdag

Dag Paul,

Dat is snel hoor. Bedankt voor het keurige overzicht.

Ik hoop dat het naar behoren achter gelaten is. We hebben niet veel in het huis geweest en er is, bij mijn weten en controle, geen schade gebeurd. Mocht u toch iets opmerken, laat het gerust weten.

Het was een fijn weekend, we hebben geluk gehad met het weer. De woning is prachtig gelegen en excellent voor uitstappen te doen. Mooie streek daar!

Bedankt dat wij gebruik mochten maken van uw prachtige woning.

Groetjes,

Wisken
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op 16 juni 2011 08:31 schreef Villa Sans Soucis het volgende:

Dag Wisken,

Jullie lieten in de kamer achteraan 4 volle vuilniszakken van 100 liter achter, compleet gevuld met lege blikjes en plastieken flessen, ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe jullie die met 23 personen bij mekaar gekregen hebben. Extra vervelend was dat die serieus lekten. Gevolg: bij de passage door de gîte met deze vuilniszakken lekte alles over de vloeren die reeds gepoetst waren, kleren onder de viezigheid... Ik kan niet anders dan hiervoor extra ophaling vragen (sorry maar ik heb geen zin mijn auto ook nog eens te moeten poetsen), waarvoor 10 euro per zak wordt gerekend, moet ik aan jullie doorrekenen. Voor extra poetswerk reken ik jullie €20 aan.
Sorry, ik veronderstel dat je dit begrijpt. Ik hoop dat er geen andere onaangename verrassingen opduiken...

Mvg,

Paul


Van: Wisken  
Datum: Thu, 16 Jun 2011 09:40:15 +0200
Aan: Villa Sans Soucis
Onderwerp: Re: Vrijdag
Paul,

Als ik dan ook eerlijk mag zijn, ja ik heb er problemen mee. We hebben ons aan alle regels gehouden. Ik vind uw mail er wel over.

Wij waren een mountainbikegroep. Dit betekent dat wij veel flessen water hebben om alle camelbags te vullen. Bovendien hoeven wij geen uitleg te geven over wat we drinken en hoeveel.

De zakken werden achtergelaten op de plaats dat u ons hebt aangeduid. Bovendien hoefde u met die zakken niet door het huis te gaan. Dat hebben wij ook niet gedaan. U kon perfect langs de achterzijde van de woning gaan. Dus die bevuiling is uw verantwoordelijkheid niet de onze. Alsook werd onder iedere zak karton gelegd opdat er geen bevuiling zou zijn. Dat doet u thuis toch ook?

Onaangename verrassingen? We hebben voldoende bewijsmateriaal dat wij de woning proper achtergelaten hebben EN in onberispelijke toestand. Wij zijn geen hooligans en hebben respect voor andermans eigendom!

Nogmaals, wij hebben geen problemen om ons naar alle regeltjes te schikken maar dit kan niet en wordt dus ook niet betaald. Wij verwachten het bevestigde bedrag uit uw voorgaande mail van 498,42 euro terug op mijn rekening.

Mvg,

Wisken
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Op 16 juni 2011 10:51 schreef Villa Sans Soucis het volgende:

Dag Wisken,

Je schreef:
Ik hoop dat het naar behoren achter gelaten is. We hebben niet veel in het huis geweest en er is, bij mijn weten en controle, geen schade gebeurd. Mocht u toch iets opmerken, laat het gerust weten.

Sowieso leeg je flessen of blikken vòòr je die in een plastieken zak stopt, dat doe je thuis toch ook? Je beweert er karton onder te hebben gelegd: dit doe je toch enkel maar als er een reden voor is? Hadden jullie me dan nog eventueel verwittigd dat de zakken lekten dan kon ik wel degelijk rond het huis gaan. Die bevuiling is dus vanzelfsprekend jullie verantwoordelijkheid. Maar goed, dat poetswerk zal ik voor mijn rekening nemen.
Volgens ons huisreglement moet de huurder het gesorteerde afval naar het containerpark brengen.
Lekkende zakken breng ik niet naar het containerpark, ophaling van bijgeplaatste zakken kost 10 euro per zak.
Onder voorbehoud van nog te constateren schade zal €458,42 naar jullie rekening worden teruggestort.

Mvg,

Paul


Van: Wisken 
Datum: Thu, 16 Jun 2011 13:18:54 +0200

Aan: Villa Sans Soucis
Onderwerp: Re: Vrijdag

Paul,
 
Containerpark? De vraag werd aan de telefoon nogmaals gesteld wat we met het afval dienden te doen zodat correct zou zijn. U heeft zelf gezegd dat de zakken met blikken in die berging moesten, de zakken met gewoon afval in de container vooraan in de straat. Dat hebben we allemaal zo gedaan.

Blikken en flessen waren leeg. Lekken hebben je altijd. We kunnen ze moeilijk met een handdoek uitdrogen. Karton wordt er onder gelegd opdat alles proper zou blijven. Dit zijn normale voorzorgsmaatregelen die genomen worden door mensen die het graag proper hebben. Raar dat u dergelijke zorgvuldigheid als argument gebruikt om geld te vragen.

U gebruikt uw contractvoorwaarden terwijl u en bij aankomst op vrijdagnamiddag en bij het telefoongesprek op maandagnamiddag duidelijk zegt dat de zakken met blikken achteraan in de ruimte mochten gezet worden. Bij dit laatste is gans de groep getuige want wij stonden er mee klaar in onze handen om ze weg te doen.

Het is een domper op wat een leuk weekend was en zeer betreurenswaardig dat dit gebeurd. Zoals ik al zei, hebben we respect voor andermans eigendom en regels. Potverdekke, we hebben zelfs de vuilbak in de keuken helemaal staan uitwassen.

Het bedrag van 498,42 is het enige bedrag dat terug gestort wordt, niets meer en niets minder.

mvg,

Wisken
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op 16 juni 2011 17:51 schreef Villa Sans Soucis het volgende:
 
Dag Wisken,

Ik heb wel degelijk gezegd dat blikken en plastieken flesjes, platgedrukt (en dus natuurlijk ook leeg), in zakken achteraan mochten blijven staan en, in tegenstelling met wat gewoonlijk gebeurt en in het huisreglement wordt gevraagd, ik die naar de containers wou brengen, net zoals het glas. Jullie hebben die echter niet (allemaal) geleegd, en evenmin platgedrukt. Ik verzin dit allemaal niet. Lekkende vieze zakken breng ik niet in mijn auto naar het containerpark. Kost daarvoor is – nogmaals – vanzelfsprekend voor jullie.

Wij zijn op alle gebied heel soepel geweest, bv. wat betreft gebruik zwembad, extra slaapplaatsen in tenten buiten (was niet op voorhand gevraagd of afgesproken).

Dat jullie de vuilbak moesten uitwassen wijst erop dat jullie daarin ook lekkende vuilniszakken hadden staan, en dan is het maar normaal dat jullie deze uitwassen.

Intussen hebben we nog de volgende schade geconstateerd:
Van één van de convectoren boven lag het ventilatierooster eruit (kan er niet vanzelf uitvallen) en zijn de roosters bovenaan ingedrukt, vermoedelijk is daarop gezeten wat natuurlijk niet de bedoeling is. In de rode kamer boven de eetplaats is een bed langs de zijkant beschadigd. Gordijn in de grote kamer op het gelijkvloers was gedeeltelijk afgetrokken en gescheurd.
Krijt van de pool is verdwenen.

Ik beweer niet dat dit allemaal bewust is gebeurd, en geloof graag dat jullie respect hebben voor andermans eigendom, schade wordt meestal niet bewust aangericht.  Een waarborg dient juist om niet opzettelijk aangerichte schade te dekken (en opzettelijk aangerichte schade natuurlijk ook).

Ik vond in de gîte een afstandsbediening van een wagen, en een lader voor iPod/iPhone, als je me een adres geeft wil ik die opsturen, tegen betaling van de verzendkost.

Mvg,

Paul
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: Wisken 
Sent: donderdag 16 juni 2011 20:22

To: Villa Sans Soucis
Subject: Re: Vrijdag

Paul,

Kosten voor het containerpark kan u niet hebben want mijn collega's daar laten weten dat u uberhaupt niets hoeft te betalen. PMC zoals zij dat daar noemen is GRATIS.
Maar het zal dan wel iets anders zijn.

Net zoals u een speelgoedsleutel die de kinderen gevonden hebben onder een bed van de vorige huurders en een krijtje dat niet aanwezig was van een biljart nu oprakelt. U kan zeggen wat u wilt, het zijn allemaal leugens en het siert u niet.

Rekent u maar die 40 euro voor het vervoer van onze PMD aan. U heeft tenslotte alle moeite gedaan om alle blikjes, flessen water en fruitsap 1 voor 1 in handen te nemen om te controleren of ze leeg waren. Aanschouw dit echter niet als een schuldbekentenis van gelijk welke aard ook, maak die vergissing niet.

We blijven bij ons standpunt dat alles uit de lucht is gegrepen. Maar als het die 40 euro is die u wilt, neem ze dan.

Met vriendelijke groet,

Wisken
 THE END (als onze waarborg gestort wordt….)

En wat vinden jullie er van? Nog iemand zin om daar te gaan logeren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten