dinsdag 13 december 2011

Tunturi T50

Gisteren stond ik met een vroege shift op het werk. Om 4u30 opgestaan, vertrokken naar het werk om 5u, flink gewerkt en om 14u op weg naar huis. Ik ben een flinke wandeling gaan maken met Padi om toch iets of wat wakker te blijven. Man wat is dit zwaar en ik heb het dan nog maar voor 1 dag moeten doen! Respect voor al die vroege werkvogels.

Padi was door het dolle heen, net zoals ik, van ons gestolen wandelmoment. We waren aan het rollen en spelen toen de leute plots over was. Ze hoorde Manu binnen komen, sprong op en had met haar poot mijn oor mee. Gevolg was dat deze een snee gekregen heeft door haar nagel. Aanvankelijk dacht ik dat het niets was. Een kwartiertje later zat ik toch bij de dokter. Mijn kids vonden het er niet goed uitzien en het bloedde nogal.

Blijkt wat gescheurd te zijn aan de aanhechting met mijn schedel. Raar hoor, als je rent is het precies of je oor er helemaal afhangt. Het is ontsmet en verzorgt en het valt best allemaal mee. Doodmoe en met barstende hoofdpijn ben ik om 20u (astammeblieft zeg) onder de flanellen lakens gedoken. Ik heb aan één stuk geslapen tot 7u deze morgen. Ik was precies een beetje moe...

Doordat het vanavond regent en vrij hard waait, heb ik toch gekozen om niet buiten te lopen. Kwestie van geen infectie op te lopen. Gelukkig is vandaag, met 2 weken vertraging, de loopband geleverd. Dit allemaal dankzij mijn echtgenoot, de schat! Een Tunturi T50 staat er hier nu en ik heb er deze avond mijn eerste 10 km op gejogd. Er zijn nog wat praktische dingen die ik bij de volgende run niet mag vergeten zoals de verwarming minder zetten, voldoende frisse lucht laten binnen komen en me lichtere loopkledij aandoen. Maar als alternatief valt dat goed te pruimen zo'n loopband.

2 opmerkingen:

  1. Dat ben ik ook van plan om aan te schaffen. Dus het valt mee, dat ding?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hans, ja hoor, dat valt mee. Natuurlijk is het niet hetzelfde als buiten in de natuur lopen. Maar als alternatief is het aan te raden.
    We hebben hem gehuurd voor de wintermaanden. Daarna gaat ie terug.
    Het hele gezin heeft er geniet van. Bovendien zijn ze blij dat moeder nu ook eens een avondje thuis is :-) Terwijl ik loop zitten de kids naast mij en doen hun hele verhaal. Voor mij zijn die kilometers dan zo voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen