zondag 22 januari 2012

BARCA - Week 10

Rare week wat het weer betreft. Gestart met vriesweer en gestopt met lenteweer. Terwijl de skigebieden niet weten wat ze met de pakken sneeuw moeten doen, lopen wij hier in T-shirt onze nodige kilometerkes. Raar maar toch lekker goed want zo strepen we opnieuw een trainingsweek af. Eentje die mij dichter bij Barcelona brengt.

Dinsdag een flinke vooruitgang geboekt in mijn test. 's Avonds wat uitgelopen op de loopband. Op woensdag en vrijdag moet Manu om 18u in Aalst zijn voor zijn looptrainingen bij Eendracht Aalst. Ik was woensdag nogal nipt thuis en heb me serieus moeten haasten om me klaar te maken. Het regende en het was koud. We waren dus 10 minuten te laat en ik constateerde dat ik mijn zomergerief aan had ipv winterkledij. Ik heb mijn 12km gelopen met kippevlees.

Het was ook de eerste keer dat ik met mijn nieuwe Vibram's Speed deze afstand heb afgelegd. Het ging vlekkeloos. Zalige schoenen zijn het. Steentjes of takjes zijn geen probleem. Je voelt ze niet. Het was wel nogal frisjes in het begin maar aangezien ik toch steeds te warme voeten heb in mijn loopschoenen, vond ik dit niet zo erg.

Donderdag was het ook vlieg en stuntwerk. Ik had me ingeschreven voor de workshop van Marathonman in Gent. Deze zou de topic voeding tijdens marathonvoorbereiding behandelen. Maar eerst was er nog 10 kilometers te lopen. Op een uurtje was ik er mee klaar, in bad gedoken en hup naar Gent. De workshop was zeer interessant. Ik heb enkele bruikbare tips gekregen en weet vooral nu dat ik niet gevarieerd genoeg eet. Dus hier zal aan gewerkt worden.

Vrijdag rustdag en de drukke avonden en later in bed kruipen begonnen zich te manifesteren. Ik voelde me moe en slapjes. Er zat een kou tot in mijn ruggengraat. In de tijd dat Manu op zijn training was, ben ik naar de zonnebank gereden. Dat heeft deugd gedaan. Het warmde me helemaal op. Er sluimert wat, ik moet opletten. 's Avonds ook wat vroeger in bed gekropen maar ik kon de slaap maar niet vatten. Er broeit echt wel iets. Ik troostte me dat de afspraak met de mensen van My Coach Marathonman maar om 11u was, ik kon dus wat langer in bed blijven liggen. Maar ook dat is niet gelukt.


Deze zaterdag stond mijn eerste 30K op schema. We waren met zijn zessen. Het tempo was niet echt gelijk en ik diende rap een keuze te maken. Ik voelde me relatief goed en koos om met de snelle groep mee te lopen. Het ging vlotjes, beter dan ik dacht. Het waren allemaal leuke mensen. Na 25km zijn Marathonman en zijn mede-lopers gestopt. Ik ben dan nog samen met de muziek van Adele de Watersportbaan rondgelopen. De laatste kilometer was beuken tegen de wind in. I did it! Mijn eerste 30K zat er op in 3u 4minuten waarvan 29 kilometer aan marathontempo. Nice.


Bij thuiskomst was er de smekende blik van Padi om ook in de wind te lopen. Ik kan die blik niet weerstaan. Dus toch maar toegegeven en een flinke wandeling gaan maken met haar. Ik was uitgeteld op zaterdagavond. Ik ben super vroeg gaan slapen maar deze keer zonder enig probleem. Ik heb meer dan 10u aan één stuk geknort.

Dus deze morgen was ik er weer helemaal door. Om 9u stond ik samen met Padi op de training van de club en heb er op mijn dooie gemak een dikke 8 gedaan. Voor Padi is het nooit genoeg (tja, ik ken dat gevoel) en in de namiddag zijn we met zijn allen nog een anderhalf uur gaan uitwaaien. Ze steelt graag de show met haar huppelen als een hertje in de velden. Super grappig.


Deze week sluit ik af met 70,67km lopen en 81,1km fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten