dinsdag 10 januari 2012

BARCA - Week 12

We zijn 2012 gestart op de latten in Livigno. Samen met de familie Callebaut zijn we in het dik pak sneeuw gaan ploeteren. Het was een hele fijne vakantie. Elke dag verse sneeuw, centimeters hoog, de droom van iedere skiër. De kinderen hebben zich ook heel goed gehad.

Mijn dochter skiet vlugger dan ik den berg af en dat spook is daar amper 9 jaar. Manu heeft besloten dat hij vanaf volgend jaar wil leren snowboarden. Jammer vind ik het, want hij skiet perfect parallel. Maar ja, als hij dat wil.
Verder heb ik de après ski zo beperkt mogelijk gehouden. Maar al wie mij wat kent, weet dat dit een hele opgave is voor mij. Ik heb dus wel mijn momenten van zwakte gekend. We zijn geen nonnen en paters. Ik moet wel toegeven dat ik mijn lopen heel hard gemist heb.

Gelukkig ben ik daar op een namiddag ene Jo uit Zottegem tegen gekomen. Aan het hotel waren we op grote plastic zakken de zwarte piste aan het afglijden. Jo, een triatleet, ging daar de zwarte piste eventjes op en af lopen. Ik ben hem 2 x gevolgd. Het was super vermoeiend maar ik heb er o zo voldoening van gehad. De familie Schouppe, ook al sportief aangelegd, hebben zich ook kostelijk geamuseerd op de piste. Toffe mensen.


In het naar huis rijden (we waren met de bus van Skifriends) hebben we heel veel geluk gehad. We konden Livigno buiten rijden en waren dus niet ingesneeuwd. Op de autostrade was er vlak voor den bus een zwaar ongeval gebeurd. Ik hoop dat die mensen ok zijn want het zag er in ieder geval angstwekkend dodelijk uit.

Vandaag zijn we dus gestart met het grote werk: de laatste 11 weken voor de marathon van Barcelona. Mijn intervaltraining ging behoorlijk goed, ondanks mijn luiheid van de afgelopen 2 weken. Maar naar je lichaam moet je luisteren en het heeft blijkbaar geholpen. Hartslag en snelheid waren goed.

Vorig jaar heb ik 1.671,26 km bij elkaar gelopen, 757,59km gemountainbiked, 362,01km geskied. Dit zijn alle kilometers geregistreerd op mijn garmin. De kilometers dat ik met mijn gewone fiets gedaan heb of gezwommen heb, zijn hier niet bij. Maar dat zijn er ook een pak. Dankzij Tijl heb ik voor 2012 een leuk fileke waar ik nog meer mijn activiteiten kan bijhouden. Inderdaad, ik heb ook de telmicrobe te pakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten