maandag 16 januari 2012

BARCA - Week 11

Ik heb ronduit een FANTASTISCHE week achter de rug.

Maandag ben ik begonnen op mijn nieuw werk. Geen stress van een prikklok of van collega's die je het zonlicht in de ogen niet gunnen om onverklaarbare redenen. Elke dag rij ik nu met de fiets heen en terug via baantjes in de volle natuur. Ik ga jullie eens laten delen in deze pracht via enkele foto's. Het is heel druk en ik moet veel nieuwe informatie opnemen. Maar de sfeer is ontspannen. Ik ben ontspannen. Het is mijn nieuwe start en ik grijp het met 2 handen.

Dit heeft ongetwijfeld ook zijn effect op mijn lopen. Toen ik maandag mijn totaal te lopen kilometers zag moest ik wel even slikken. Het waren er plots veel. Gaat mijn luiheid van de afgelopen 2 weken me nu niet zuur opbreken? Tja, ik moet er door en ik kan alleen maar training per training aanpakken. Ik zie wel.

Dinsdag ben ik de eerste intervalreeks rustig begonnen. Al gauw voelde ik dat het snor zat en de 2 laatste reeksen heb ik telkens kunnen versnellen. Helemaal voluit ben ik niet gegaan. Ik moest nog 4 trainingen doen deze week. Woensdag had ik geen last maar heb toch nog de 11K aan een iets rustiger tempo gelopen.

Donderdag de spieren nog steeds ok dus mijn lievelingstraining zal ook geen problemen geven. Het ging zalig goed. Vrijdag was rustdag. 's Avonds stond er een etentje met mijn ex-collega's op het programma. Wij zijn gaan eten in Pane e Vino in Aalst. Altijd een aanrader als je de Italiaanse keuken lust. De sfeer was opperbest en de drank lekker. We zijn dan nog afgezakt naar den Babbelaar waar ze een uitgebreide kaart met trappisten hebben. Tja, biebie kon er niet aan weerstaan. Het Bal van de Malcontenten was dik in orde.

Om 3u40 ben ik nogal aangeschoten in mijn bed gekropen. Ik zal vlug en hard moeten slapen want morgen vroeg MOET ik mijn lange duurloop doen. Er staan immers 23 kilometers op het schema. En wie kan uitgaan....Zaterdag om 8u30 uit mijn bed gerold, op automatische piloot mijn loopkleren aangedaan. Man man, wat heb ik steeds een dorst. Toch flink veel gegeten en mijn zoon zijn camelbag gevuld met 1,5 liter water. Gelleke mee, mp3 in de oortjes en hop, de frisse vrieslucht in. Het plan was het MTB-parcour van Lede zo veel mogelijk af te lopen.
 
een beetje modder

 

De eerste kilometers waren wat afzien maar ik ben dan opgegaan in de natuur en mijn muziek en ik voelde me helemaal herboren. Sommige stukken lagen er behoorlijk 'vettig' bij en ik ben een paar keer bijna op mijn toeter gegaan. De laatste 5 kilometer moest ik aan marathontempo lopen. Ik heb ze in 28 minuten afgelegd en binnen de hartslagzone. 'k Zal ik zeker iedere keer in de bijs moeten hangen voor mijn duurloop? De duurloop van 23,4km op 2u24 afgewerkt, niet slecht.



Zondag was het de Corrida in Aalst. Ik heb me ingeschreven voor de 6km en heb ze zo veel mogelijk in marathontempo gelopen. Ik weet niet hoe snel ik gelopen heb maar ik denk dat het net geen 30 minuten moet geweest zijn. De uitslag is nog niet online. In ieder geval was het een mooie afsluiter van deze trainingsweek. Ik heb alles netjes afgewerkt zonder last.

Deze week staat het totaal op 59,53km gelopen en 73,4km gefietst.

1 opmerking:

  1. Dat is inderdaad een goede trainingsweek. En ja Barcelona komt steeds dichter

    BeantwoordenVerwijderen