zondag 8 april 2012

Back on track

Woensdag had ik de intentie om terug te lopen. Ik heb mijn schoenen uit de kast genomen, er naar gekeken, 'Schoentjes, vergeef me maar jullie vliegen terug de kast in', gaf ze een streel en floep terug de kast in.

Vervolgens heb ik mezelf getrakteerd op zo'n grote kom ijskreem dat ik erna echt ongezond was. Mijn hele week was al een samenstelling van fatsigheden: als ontbijt een karrevracht aan chocolade, de lunch was biefstuk friet vergezeld met rode wijn en het avondeten waren kilo's boterhammen. Die ijskreem was er dus echt wel te veel aan. Het varkentje was goed gevuld!

Maar de overdaad had zijn effect niet gemist. Donderdagmorgen was ik zo misselijk van al de suikers en vettigheid dat ik het roer omgooide. Ik heb geen seconde meer getwijfeld na het werk om te gaan lopen. Die 10K ging ook zeer vlot. Mijn euforisch gevoel na de training was in schril contrast met mijn sombere luie buien van de afgelopen dagen. Zou dit ook een effect zijn geweest van de vele suikers en vettigheid?

Zaterdagmorgen was koud en druilerig maar de schoenen stonden al klaar van de avond er voor. Ik heb mijn camelbag gevuld en ik ben vertrokken. Het doel was lopen tot ik geen zin meer had. Het was echt verstand op nul en genieten. Onbewust en ongepland was ik aan een grote lus begonnen. Het zijn er uiteindelijk 21K geworden maar stuk voor stuk zalige kilometers in volle natuur.

In de namiddag ben ik met de kinderen en Padi nog zo'n 7K gaan wandelen langs kouterbaantjes. Ik vermoed dat dit een beetje mijn camouflage was om nog wat op mijn teller te hebben. De lucht rook zo lekker en de zon scheen zo mooi, een mens kan toch niet binnen blijven met zo'n weer?!

Deze morgen ben ik nog eens op de clubtraining geraakt. Gunther en Tijl lopen morgen hun marathon in Utrecht. Ik had hen graag nog eens gezien voor hun grote dag. Ze steunen mij ook altijd zo veel. Ik denk dat Gunther een ongelooflijke tijd gaat neerzetten. Zoals die me de afgelopen weken voorbij snelde op trainingen. Tijl heb ik niet veel bezig gezien maar hij is ook een zeer goede loper. Hij duikt zeker onder de 4u. Alleen hoop ik dat de wind niet zo straf zal zijn als ze hem voorspellen. Mijn pronostiek voor deze heren: Gunther 3u16 en Tijl 3u58.

Padi heeft 5K meegelopen. Het was er aan te merken dat ze door minder te lopen fysiek achteruit gegaan is. Ze heeft er van genoten maar meer kilometers wou ik haar niet aan doen. Ik heb ook het tempo laag gehouden. Een beest kan tenslotte niet zeggen hoe het zich voelt dus speelde ik liever op safe. Ik mag er niet aan denken dat ze door mijn toedoen er niet meer zou zijn. Dat overleef ik niet! Vanaf volgende week zal ik trachten haar regelmatiger mee te nemen zodat ze terug sterker wordt.

Maar ik ben back on track en het doet deugd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten