maandag 2 april 2012

Paasvakantie

Zondag ben ik met Sofie de MTB-toer van Sint-Lievens-Houtem gaan rijden. Het was redelijk fris maar de zon was van de partij. We waren toch blij dat we een goede windstopper aan hadden.

Sofie had deze nog nooit gereden en ik al een paar keer met Liesje. Maar Liesje is van die streek en ik heb haar altijd blindelings gevolgd, zonder echt goed te kijken langs waar we zoal reden. Er waren toen ook veel werken daar in de streek dus ja...het zag er nu wel anders uit.

Tot 4 x toe zijn we op een punt gekomen dat er geen pijltjes meer hingen. Het was dan steeds wat de straat op en af rijden of vragen aan bewoners. Deze mensen hielpen ons telkens op het goede pad maar ik denk niet dat ze dat graag ieder weekend gaan doen voor alle MTB-ers. Dus een dringende oproep aan de sportdienst van Sint-Lievens-Houtem: hang terug alle pijltjes op de route!

Ook hebben ze in de kouterbanen het idee gehad om 2 betonstroken aan te leggen met in het midden als scheiding grote dikke grijze stenen. Goed idee op zich, is het niet dat als onervaren fietsers in die stenen terecht komen, ze gegarandeerd op hun bek gaan. Als er dan ook net een wandelaar met hond op die strook is, die wil ook niet in die stenen lopen. Dus ja....frustraties alom bij deze mensen.

Conclusie: het gezelschap wass ontegensprekelijk perfect, de route op zich is prachtig maar de 'verbeteringswerken' door de gemeente schieten hun doel meer dan mis. Ik denk dat ik een mailke ga sturen naar de sportdienst. Ze doen er dan verder mee wat ze willen. We hadden 58,21km op de teller. Dat is al netjes.

Het is paasvakantie. De kindjes hadden beiden een supergoed rapport. Ik ben een fiere mama. Deze week fietsen wij samen naar mijn werk. Ze nemen deel aan de workshop Frans in CC De Werf. Dat is vlak naast mijn werk. We lunchen samen onder de middag en dan fiets ik hen tot het moeilijkste punt terug. De rest van de route doen ze alleen. Het is een aangename afwisseling en vooral heel fijn mijn kids onder de middag bij mij te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten