woensdag 18 april 2012

Holy smoke!

Dit wekeend La Bouillonnante. Ik heb al weken in het hoofd geprent dat ik me geen illusie moet maken: het is daar niet van de poes.

Om toch maar een idee te hebben surf ik al een paar dagen op het internet naar verslagen, grafiekjes, impressies, etc... Hallo kroket, waar ga ik aan beginnen?! Ladders, door de Semois gaan, klimmen,...ik krijg zenuwkes. Het lijkt me een echte uitdaging. Ik ben wel gestopt met verslagjes te lezen. Ieder heeft er een super goed gevoel aan over gehouden maar het blijkt ZWAAR te zijn.


Dan eens kijken en inschatten hoe het met mijn mogelijkse finishtijd zit. Er is een tijdslimiet van 5u voor de 24km. Dat is best lang? De snelste vrouw deed er vorig jaar 2u45 over, de 2e 2u55. Holy smoke, ook hier vind ik niet direct geruststelling. Ga ik het wel kunnen? Potverdorie, ik moet en zal binnen de limiet finishen! De afstand mag geen probleem zijn, ik heb tenslotte marathontrainingen in de benen. Conditie is ook top. Wilskracht en doorzettingsvermogen? Met tonnen want ik moet voor die 5u binnen zijn PUNT.

Dan de foto's afgespeurd om te zien wat voor schoeisel deze genieters aanhebben. Ik wil het met mijn Vibram Fivefingers Speed doen. Mijn vent denkt dat dat geen goed idee is. Het heeft een ganse week geregend en het zal er niet al te schitterend bij liggen. Maar die schoenen zijn daar mijns inziens ideaal voor. Dus voorlopig staat het vast: de VFF's. Vrijdagavond ben ik daar in Bouillon, ik zal eens gaan checken op een stuk van het parcours. Ik neem voor alle veiligheid mijn gewone NB mee.

De kledij, daar ben ik ook al uit. Verder ga ik al zeker met mijn camelbag lopen. Ik ben die toch gewend van dragen en kan daar toch wat in kwijt.

Dat ik het kan, daar twijfel ik niet aan maar er spoken toch heeeeeel veel vraagtekens in mijn hoofd. Het is een zwart gat waar ik voor sta en ik ga er gewoon inspringen en genieten. That's my conclusion...cause I'm the architect....

1 opmerking:

  1. Hey Wisken, hoed af voor het aangaan van die volgende uitdaging. Ik wens je nu reeds heel veel succes. Geniet van je (spectaculaire) tocht en hou ons zeker op de hoogte als het achter de rug is...een verslagje ? :-)
    Good luck !!

    BeantwoordenVerwijderen