zondag 18 november 2012

Even Apeldoorn bellen?

Deze week gestart met het trainingsschema op maat gemaakt door mijn super coach Jean. Zijn enthousiasme is deze keer groter dan voorheen...gevaarlijk. Dinsdag heb ik mijn test gedaan om te zien hoe het met de conditie is gesteld na maanden enkel lange duurlopen te doen.

Op 80 meter voor de finish viel ik bijna flauw. Scary, wat is er aan de hand?! Hevige buikpijn, zo veel dat ik geen meter meer vooruit kwam. Ik ben languit op mijn rug gaan liggen om te bekomen. Lap, de darmen terug. Moet ik toch maar eens langs de dokter gaan. Ze zijn sedert de voedselvergiftiging in september nog steeds teer.

Maar de coach had voldoende om mijn resultaat te berekenen (gelukkig anders moest ik de test over doen en ik doe deze echt niet graag). Ik mag tevreden zijn: 8min 35sec op 2km. De lange duurlopen hebben geen nadelig effect gehad.

En dan kreeg ik de uitleg over zijn nieuw trainingsschema die hij voor mij in petto heeft. Na Lis en Gunther is het nu mijn beurt. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk stil was, het is een pittig schema. Het zal eentje zijn van heel hard werken om die snelheid naar boven te krijgen. De coach koestert immers de ambitie om mij in Apeldoorn onder de 4u te laten lopen.

De eerste voorbereidingswedstrijd is geprikt. Op zondag 9 december zal ik deelnemen aan de 13e Foulées Hivernales in Watermaal-Bosvoorde. Het prachtige Zoniënwoud is zalig om in te lopen.

Ik heb ondertussen de eerste week achter de kiezen en het is echt niet van de poes. Het is wel lekker gevarieerd en een hele uitdaging. Ik hoop aan zijn verwachtingen te kunnen voldoen. Ik ga er me immers 200% voor inzetten...zou tof zijn om eens onder die 4u te duiken...Even Apeldoorn bellen?

1 opmerking:

  1. Ah, de foulées in het zonienwoud, ik heb die in 2006 of 2007 ook gelopen, een zalige wedstrijd in een magnifieke omgeving. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen