maandag 24 juni 2013

België-Nederland

Het was een welkome rustweek. Een versnelling lager draaien en alle spieren laten bekomen.

In de agenda op donderdag stond in grote letters het bezoek van Martine en haar fietsgezelschap genoteerd. Ze gaven rotweer die dag: bliksem, regen, alles wat nat en niet leuk is. Maar ja, je moet niet schoon zijn om geluk te hebben en je hebt altijd het weer dat je verdient...het was een stralende, warme en zonnige dag.

Het terras werd opgesteld, de paraplu open gezet en de Orval stond ijskoud. De smoothie 'reload energy' was klaar en de spaghettisaus stond te trekken op het vuur. Laat de dames uit Nederland maar komen.

Toch was ik hypernerveus. Gaan we eigenlijk wel wat kunnen vertellen tegen elkaar. Martine ken ik via haar blog en een blits ontmoeting aan de start in La Bouillonnante vorig jaar. En de drie andere dames, nog nooit gehoord of gezien. Chris trachtte me gerust te stellen dat met mijn babbel dat wel allemaal ok zal zijn.

Om 15u30 ging de deurbel...daar stonden ze dan: mijn idool/heldin en haar gevolg. We poten ons neer op het terras en begonnen te praten. Het was een gezellige, fijne namiddag. Aan babbelstof was er absoluut geen tekort. De dames vielen reuzengoed mee. Ik ben blij dat ik deze fijne mensen ontmoet heb.

De Orval konden ze nu aan hun lijstje van geproefde biertjes toevoegen. Om 18u namen we afscheid want ze moesten nog een 40km fietsen naar Geraardsbergen.
In hun mini-vakantie hebben ze 500 km met de mountainbike afgelegd en 32 bieren geproefd. Daarbovenop hebben ze massa's leute gehad en prachtige herinneringen. Dit krijgt zeker een vervolg.

Een foto ben ik vergeten te nemen maar iemand van hen heeft er wel een mooie denk ik. Zodra ik hem te pakken heb, post ik deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten