dinsdag 4 juni 2013

Quadrathlon

Tijdens de afgelopen week heb ik niet veel uitgespookt. Enkel op woensdag heb ik een kleine 8km gelopen met Padi.

Wat er me vrijdag overkwam, ik weet het niet maar ik barstte van de energie. De afgelopen weken eet ik terug op regelmatige tijdstip mijn chiazaden, meer fruit en ga ik vroeger gaan slapen. Mijn batterijen zijn stilletjes aan weer helemaal opgeladen. Onder de middag deed ik deel 1 van mijn quadrathlon zoals Petra het zo goed omschreef: 1km gezwommen.

Zaterdag heeft Noor haar eerste 5km gelopen aan de Watersportbaan te Gent. Ik ben mega fier op mijn meid. Ze loopt maar heeeeeeel af en toe en dus is dit wel goed gepresteerd. Dikke duim van de mama hoor!

Daarna was het de bedoeling om er nog 10 bij te doen samen met Padi maar...madam had geen goesting. Op een bepaald moment ging ze gewoon zitten en weigerde nog 1 poot te verzetten. Natuurlijk was ik ontgoocheld, ik wou immers mijn kilometers hebben. Maar ze keek zo schattig...dus ging ik aan de waterrand naast haar zitten.

Ik denk dat we er zo wel een dik 10 minuten gezeten hebben, zij aan zij. Ze leunde met haar volle gewicht tegen me aan. We keken naar de eendjes, de roeiers, zalig. Uiteindelijk wou ze nog de ronde afwerken maar  niet meer dan dat. God ja, geen nut om haar te forceren. Deel 2 was ook afgevinkt: 10km gelopen.

Zondagmorgen vertrokken Liesje, Stijn, mijn loeken en ik voor een tocht met de MTB. We zijn naar Oudenaarde gereden omdat ik daar het parcours wou afrijden dat op het programma staat van de Triathlon van Vlaanderen.

Het was een perfect weertje en de route was afwisselend en leuk - Stijntje, ge hebt dat schitterend gedaan zenne.

Het wordt alvast een uitdagend parcours op 14 juli. De hoogtemeters die we aflegden zijn grotendeels van die 22,5km... Maar het is een prachtige route met mooie vergezichten en leuke hellingen. Het is echt eentje naar mijn goesting.



We aten een groot bord lekkere spaghetti op een terras in de zon en keerden vervolgens terug naar Lede.
Dit werd nog een lastig stuk omdat we heel de tijd wind op kop hadden. Maar deel 3 was met succes afgerond: 113,5 km gefietst.


Deel 4 - feestje @ Arno's Castle was de perfecte afsluiter van een prachtig weekend. Ik heb gedanst, gezongen, genoten met volle teugen want de sfeer bij Philippe en Astrid was buitengewoon gezellig. Iedereen was zo blij dat de zon volop scheen, dat men eindelijk buiten kon leven. De Helaasheid Der Zingen zorgden voor de muzikale noot. Het zijn stuk voor stuk Leedse talenten en toffe pee's.

Maandag was op de tanden bijten maar ik heb de dag overleefd want een kermis is immers een geseling waard... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten