dinsdag 25 juni 2013

juist een aperitiefje...

Vrijdagmorgen zat er een berichtje van Liesje in mijn mailbox:

"Op 21 juni 2013 09:36 schreef Wisken Beeckman het volgende:
ik wil wel nikeer aperitieven zenne vanavond.
blijven hangen ga ik niet doen, morgen een en ander op programma
maar mijn lipkes natmaken in goed gezelschap kan ik niet reviseren
om welk uur spreken we af?

2013/6/20 lies de smet schreef het volgende:
Iemand goesting om morgenavond iets te gaan drinken in den Déja-Vu?

Bisous Lies.
 
Zo gezegd, zo gedaan. We namen ons een lekkere Duvel, praatten een beetje. Duvel nr 2 werd besteld en ons tafeltje van 2 was al uitgebreid naar 5. Het was gezellig met de dames Goeman en Stijn. Toen we ons glas bijna leeg hadden, kwam Stijn te voorschijn met een nieuw glas goud. Tja, als je getrakteerd wordt, is het toch wel heeeel onbeleefd om dat warm te laten worden?!

Dus voor we het wisten had Liesje haar Vespa thuis gaan ruilen voor haar fiets en waren we op weg naar Wanzele Feest. Wil dat toch wel lukken dat het optreden van onze vrienden van Stampen en Dagen nog volop aan de gang was...ooo wat hadden we pret.

Dat eventjes gaan aperitieven is geëindigd om 3u 's nachts toen we door de kouter dan nog (!) naar huis fietsten. Hadden ze in die tijd ook de route een stuk langer gemaakt zeker! Maar ons onverwachtse blijven plakken heeft heel veel deugd gedaan. Merci Liesje!
Gevolg was wel dat ik zaterdagmorgen niet tot op de parcoursverkenning van de Triathlon van Vlaanderen ben geraakt. Maar ach ja...dat zal wel slim komen. Aangezien ik die avond ook ging meelopen in de Midzomernachtrun te Gent, leek het me verstandig wat op mijn positieven te komen.

Om 19u45 was ik alweer op stap. Nu met de lopersbende. Echt zin had ik er niet in maar de sfeer was zo goed dat dit snel veranderde. De regen werd zon en de temperatuur was ideaal. Hop weg waren we voor de 15km (José, Nele en ik) en de 10km voor de anderen (Lieven, Nathalie, Wendy, Kurt en Nathalie).
Bij de splitsing van beide afstanden besloot Nathalie bij ons te blijven. Ik denk dat we geen minuut gezwegen hebben gedurende die 15km. De supporters langs de kant waren top. Het is wel leuk zo bij avond in een stad lopen. José deed het voortreffelijk want ze liep haar allereerste keer 15km en in een mooie tijd van 1u27'. Voilà, haaswerk geslaagd.

Dat verdient een beloning...dus eerst wat gezellig nagepraat met een Augustijnenbiertje in Gent met onze bende en de Club365 en dan afgezakt naar...Wanzele Feest. Deze keer had ik me een veiligheid ingebouwd en was ik met de wagen...

Zondag werd een lazy day en ik moet zeggen dat ik er niet kwaad voor was.

 En jullie hadden nog een foto te goed van mijn fijn bezoek afgelopen donderdag...Bedankt om hem door te sturen Martine!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten