zondag 27 februari 2011

Modderloop

Deze week terug wat kilometers afgelegd. De lente hing in de lucht en de wintertenue was niet meer nodig. Welkom 3-kwart broek en korte mouwen.

Het is een rare week geweest en ik heb me uitgeleefd in de trainingen. Dinsdag een tempotraining van 11km waar de apotheose (de snelle kilometer) niet genoteerd staat omdat bibi hier haren garmin niet had opgeladen.

Chris had graag op donderdag gefietst, ze gaven dan droog weer, dus ben ik woensdag gaan lopen. Aangezien ik de garmin wel had opgeladen maar zijn zoeken naar de satelieten niet, terug een platte garmin. Ik heb mijn 12km dan gedaan met de fietsgarmin van Chris in mijn hand. Ik was veel te warm gekleed en heb hier besloten dat het wintergerief in de kast vliegt.

Vrijdag ben ik de tempotraining van 11km direct na het werk gaan doen. Ik moest om 19u zeker thuis zijn want wij werden verwacht op het verrassingsdiner voor Bjorn zijn 30ste verjaardag.

Ik was vreselijk moe, heb mijn slapen de afgelopen dagen echt niet verzorgd en daardoor ging de training niet zo vlot. Om 18u55 dook ik in bad en om 19u10 zaten we in het restaurant en kon het feesten beginnen. Om 1u30 kon ik mijn ogen niet meer open houden en zijn we naar huis gegaan.

Gelukkig kon ik uitslapen tot 9u zaterdag. Noor had repetitie, in tussentijd ben ik boodschappen gaan doen. In de namiddag zijn we gaan rondslenteren in den Ikea op zoek naar bureaulampen. Dan nog langs de colruyt passeren om onze voorraad aan te vullen. 's Avonds om 22u kon deze dame geen pap meer zeggen en ik ben als een blok in slaap gevallen.

En vandaag stond de laatste loop op het programma: 24km. Chris gaat de komende weken zijn zondagen gebruiken om lange afstanden te fietsen. Dit wordt lopen in de namiddag. Ik had geen zin om naar Aalst te rijden om daar rondekes te draaien. Ik wou vuil zijn en de natuur rond mij hebben. Dan is er maar 1 oplossing: de mountainbikeroute van Lede. 

Ja jongens, het lag er echt vettig bij zenne. Op een gegeven moment wogen mijn schoenen zeker een kilo het stuk van de pakken modder die er aan hing. Maar het was ZALIG. Ik heb huppelende konijntjes gezien, pasgeboren lammetjes, weiden vol sneeuwklokjes en massa's vogels. En lekker ruiken naar de lente dat alles deed. 
Het was zo'n 20km ploeteren door de modder en dat was behoorlijk zwaar maar het was het waard. Ik heb er 2u35' plezier aan beleefd. 

20110227 Training RDL

Deze week wou ik mij inschrijven voor de Bouillonnante op 30 april. Helaas zijn de inschrijvingen afgesloten. Ik ga gokken op annuleringen want die trail moet de moeite zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten