woensdag 16 november 2011

Agenda voorjaar 2012

Deze week is het mijn (enige) rustweek. Er staan niet veel kilometers op het programma. Het wordt dus een week van spieren verzorgen, wat bijkomen, mentaal me opladen voor de komende projecten. Tja, ik heb nu eenmaal niet een geruste ziel.

Het zal een speciaal jaar worden 2012. Een jaar van vernieuwing, een jaar van avontuur, een jaar van opnieuw mijn grenzen verleggen.

Wat staat er al zeker op de agenda? In maart ga ik voor de marathon van Barcelona. Vanaf 21 november start ik, onder begeleiding van coach Jean, met mijn trainingen. We hebben tijd om op te bouwen naar deze relatief zware marathon.

Ik wou me een abonnement nemen bij Sanitas voor 4 maanden. Dit geeft me de kans om wat aan krachttraining te doen. Mijn bovenlichaam moet verstevigd worden zodat we alles wat beter aankunnen. Bovendien kan ik dan, als het slecht weer is de komende winter, op de loopband mijn trainingen afwerken. Ik hoop dat het geen strenge winter wordt. Maar ik zie het volledig zitten. Dus laat maar komen.

Ik had een belleke gedaan enkele weken geleden of lopen mogelijk was bij hen en dat was geen probleem. Maandag wou ik dus effectief dat abonnement gaan vastleggen. Daar aangekomen blijkt dat de mevrouw me verkeerd begrepen had. Ze dacht dat ik wou lopen op een crosstrainer. Neen, neen madam, nen loopband. 'Oei, maar dat hebben we hier niet hoor.'

Zeer terleurgesteld ben ik doorgereden naar Fit-to-go in Aalst. Daar staan bij binnenkomst 5 loopbanden. Dat is al ok. Den baas van dat spel lijkt mij niet van de slimste. Hij kan me niet tegemoetkomen in de garantie van een vaste loopband tussen 17u15 en 18u30. Waarom? 'Dat kan ik niet zeggen mevrouwke (kleinerend!) maar ik kan dat niet. Ik doe dat niet'. GRRRRRRRR......

Al mijn argumenten dat vanaf 18u30 het volk maar komt en dus de band weer vrij is of dat hij toch een abo heeft erbij van 4 maanden, geen avance. Hij WIL het niet doen. Waarom kan ie nog steeds niet zeggen maar hij kan het niet.

Als je weten wat we bedoelen in Aalst met 'hij is een ei', dan moet je maar eens gaan praten met de gerant van Fit-to-go. In Lede noemen ze dat 'een druivelaar'. Aangezien er geen praten mee is, ben ik dus nog op zoek naar een oplossing. Iemand tips? Hoe overbruggen jullie lopers de ijzel op de straat als je je kilometers, met interval moet lopen?

In april ga ik voor de Bouillonnante. Ik heb lang getwijfeld welke afstand ik ga doen. Maar bescheidenheid is denk hier de sleutel tot het succes. Ik smurf al een tijdje het internet af naar de verhalen van lopers die hem al gedaan hebben. Steeds lees ik bij de korte afstand (24km) over 1.200 hoogtemeters, voor de 54km zijn er dit meer dan 2.000s. Geen klein bier.

En dan die foto's, man best heftig. Zo heb ik besloten om me toch maar in te schrijven voor de 24km. Als ik die doorspartel, dan kan ik later toch de grootste afstand doen. Laat ik me maar eerst wat ervaring op doen. Tenslotte zal dit mijn eerste echte trailrun worden.

In het begin van juli ga ik 4 dagen mountainbiken in de Ardennen samen met mijn man. Hiervoor zal ik toch wel wat tijd op de fiets moeten voor zitten. Op het einde van juli doen we die avonturenweek in Spanje met het hele gezin.

Tussen al dit tussen zal er nog geskied en gefietst en gezwommen worden.

Je ziet maar dat sport alom aanwezig zal zijn de eerste helft van 2012. Nog steeds genoeg stof om mijn blog te vullen :-))).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten