dinsdag 22 november 2011

Bosloop

Dinsdag hebben we op een zeer gezellige manier de eerste verjaardag gevierd van onze club SVS Aalst. Ik denk dat we terecht trots mogen zijn op onze leden en prestaties. We kunnen het komende jaar alleen maar even goed maar het liefst beter. Door het feestje heb ik dinsdag niet gelopen.

Woensdag was het een rustig loopje. Het was behoorlijk kou en ik had bevroren handen. Een goed warm bad heeft wonderen gedaan. Donderdag ben ik met mijn collega Pieter gaan lopen tijdens onze middagpauze. Het was een welkome afwisseling. Mijn 2 opvolgsters zijn gearriveerd en ik ben hen aan het opleiden. Mijn hoofd stond op springen en het lopen heeft er terug wat frisheid in gebracht.

Vrijdag samen met Manu gelopen en de kers op de taart was zondag. Eindelijk kon ik terug lopen in mijn favoriete bos: het Zoniënwoud in Auderghem. Prachtig was het daar en het rook er overheerlijk naar de herfst. We waren met 10 leden om 8u30 vertrokken en het was wat mistig. Maar eens daar aangekomen, scheen het zonnetje door de bomen. Die kleuren, die geuren, overheerlijk.

Mijn hoofd duizelde nog wat. Zaterdagavond zijn we Jaak zijn verjaardag gaan vieren en de rode wijn ging vlotjes binnen. Ik denk dat als je in mijn ogen keek, je er de rode wijn kon zien in staan. Tijdens de opwarming is er een dame ons even komen vervoegen. Ze vond onze heupbewegingen best grappig. 'C'est pour danser la Lambada madam!'. Eens het stretchen begon heeft ze het opgegeven.


Er stond 10K op mijn programma maar ik heb besloten om samen met Lis, Tijl en Kristof met hond Flor voor meer te gaan. Tijl en Kristof waren al vlug uit ons gezichtsveld. Mijn eerste 2 kilometer gingen wat moeilijk maar daarna was de alcohol eruit. Lis en ik hadden een zalig tempo en na 1u20 hadden we er 13,6K opzitten. We glommen van blijdschap. Lekker doucheke gepakt (ja, ik heb hem teruggegeven ook) en de voormiddag afgesloten met een lekker Orval. Het was tenslotte mijn recuperatieweek hé!

Thuisgekomen heb ik wat gegeten, een powernap gedaan van 15' en in mijn fietskleren gesprongen. Om 14u15 ben ik vertrokken met Sofie om de benen los te rijden. Is het normaal zo een zachte temperatuur op 20 november? Moet het niet vriezen of sneeuwen? Tja, wij waren er in ieder geval niet boos om. We hebben prachtige singletracks gedaan en heel hard genoten.

Ik heb een fantastische zondag gehad en ik weet dat ik helemaal klaar ben voor het grote werk. Vandaag ben ik gestart met de trainingen voor mijn marathon. Week 1 is deze avond met de nodige intervals ingelopen.

Chris heeft er voor gezorgd dat er volgende week een Tunturi T50 loopband in ons huis staat. We hebben hem gehuurd voor 4 maanden. Hiermee kan ik de ijzel opvangen, kan ik heuveltrainingen doen, kan ik eventueel meer 's morgens lopen, kan Chris ook frequenter lopen. Natuurlijk zal de buitenlucht het altijd winnen van de loopband maar soms zal het toch veiliger thuis zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten